حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در گفتگو با جانبازان دفاع مقدس مطرح شد:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

یکی از یادگاران دفاع مقدس گفت: برای انتقال فرهنگ و درس‌های ۸ سال دفاع مقدس باید پیوسته و اصولی اقدام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس با تقوا و الگو گرفتن از بزرگ جانباز تاریخ انسانیت حضرت عباس (ع) به مقام والای جانبازی رسیدند تا با انتقال ناگفته های ۸ سال جنگ تحمیلی در مقابل شبیخون همه جانبه دشمنان سد محکمی ایجاد کنند.

مرتضی سعدالدین جانباز ۷۰ درصد از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس است که پس از پایان جهاد در جنگ تحمیلی به جهاد در راه علم و دانش برای آموزش دانش‌آموزان مملکت پرداخت.


وی با اشاره به حضورش در جنگ تحمیلی گفت: از سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم شرکت کردم و تا سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ بیش از ۲۸ ماه در جنگ تحمیلی حضور داشتم.

 

سعدالدین همچنین اظهار کرد: در عملیات والفجر ۸ از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و به درجه رفیع جانبازی نائل آمدم.

سعدالدین ۸ سال دفاع مقدس را به دانشگاه انسان‌سازی توصیف کرد و افزود: دوران جنگ تحمیلی دوران حماسه ایثار عشق و محبت ارزش‌های معنوی باورهای اسلامی بین رزمندگان دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: آرامش و آسایش کنونی ما به دلیل رشادت‌های جوانمردانی بود که در این راه با نثار خون خود به درجه رفیع شهادت نائل شدند.


رزمنده دفاع مقدس افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان توسط مسئولین و رزمندگان به‌درستی صورت نگرفته است و نوجوان و جوانی که دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را درک نکرده است دچار شبهه شده و از درس‌های این دوران استفاده نخواهد کرد؛ بنابراین باید برای انتقال فرهنگ و درس‌های ۸ سال دفاع مقدس باید پیوسته و اصولی اقدام شود.


سعدالدین خطاب به خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان اظهار کرد: به آثار فرهنگی و معنوی دفاع مقدس بیشتر توجه کنند بدانند برکات دفاع مقدس موجب شکل‌گیری باورهای دینی و به ارمغان آوردن دستاوردهای داخلی و خارجی برای انقلاب شد.


وی در ادامه با اشاره به پیام شهدا خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه شهدا نسبت به رعایت حجاب تأکید فراوانی شده است؛ اما امروزه با فراموش‌کردن خون شهدا برخی خانم‌ها نسبت به رعایت واجب الهی و سیاسی کوتاهی می‌کنند.


و اما بزرگ مرد جانباز شیمیایی دفاع مقدس؛

حسینعلی احسانی جانباز شیمیایی رزمنده دوران دفاع مقدس و آزاده سرافراز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت در خصوص ضرورت بکار گیری گفتمان انقلاب اسلامی گفت: جهاد تبیین باید در تمام عرصه های کشور ساری و جاری شود و باید جوانان بدانند دفاع مقدس تنها جنگی در طول تاریخ ایران بوده است که تمامیت ارضی کشور حفظ شده و این موضوع برای دشمنان هنوز آزار دهنده است.


احسانی همچنین اذعان کرد: دفاع مقدس ذخیره معنوی است که در ابعاد مختلف می‌توان از آن متناسب با مؤلفه‌های گام دوم انقلاب بهره گرفت،دفاع مقدس در ظاهر تهدیدی بود که دشمنان انقلاب به ‌واسطه آن بتوانند کشور را در تنگنا قرار دهند، اما با پیش گرفتن فرهنگ مقاومت، زمینه‌ای برای شکوفایی کشور در ابعاد مختلف فراهم شد.


این نویسنده و مولف کتاب های دفاع مقدس در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که قابل الگوگیری از دفاع مقدس برای آینده انقلاب است، بحث اعتماد و اتکا به جوانان مؤمن و دانا است مرور خاطرات سال‌های جنگ تحمیلی گویای این امر است که قریب به‌اتفاق فرماندهی جنگ به دست جوانانی متدین و دلیر انجام شد که اغلب در دهه‌های اولیه زندگی خود بودند اکنون نیزانقلاب در گام دوم خود نیز می‌تواند از این تجربه گران‌بها بهره گیرد و دوباره به جوانان امروز خود که به فرموده مقام معظم رهبری از جوانان گذشته جلوتر هستند اعتماد کند.


وی در مورد یکی از شبهات مطرح شده در فضای مجازی در مورد علل شروع جنگ تحمیلی و خباثت صدام علیه ایران به قرار داد الجزایر اشاره کرد و افزود: در دوران پهلوی قراردادی میان ایران و عراق بسته شده که به قرارداد الجزایر یا قرارداد ۱۹۷۵م مشهور است، در اهمیت این قرارداد همین بس که صدام هنگام آغاز حمله به ایران بهانه خود را برای تجاوز و تعدی به خاک کشورمان نارضایتی از قرارداد ۱۹۷۵م اعلام کرد؛ تصاویری که پخش آن از رسانه‌ها به عنوان نقطه عطفی در آغاز جنگ بوده است.


این آزاده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: سازمان ملل نیز بلافاصله بعد از اتش بس یعنی از سال ۶۷ تا ۷۰ تمامی مدارک را بررسی و صدام را به عنوان اغازگر جنگ اعلام کرد.

وی همچنین اظهار کرد: از ثمرات دفاع مقدس که می‌تواند چراغ راه انقلاب باشد، مفهوم وحدت است. دفاع مقدس سبب بسیج آحاد جامعه برای مقابله با دشمن شد و افراد جامعه توانستند بر اساس آیه شریفه «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» گرد هم آیند، اکنون نیز باید وحدت آحاد جامعه مد نظر باشد.


بنا به گفته این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس متاسفانه برخی جوانان در فضای مجازی اطلاعات غلطی در ذهن انها شکل می گیرد که موجب تشویش آنها می شود اما باید با بصیرت از نقشه شوم دشمن آگاه شوند و بدانند در پس این ماجرا هدف انها چیست، زیرا همانطور که سردار سلیمانی گفته است ایران حرم است و اگر ایران نماند هیچ حرمی باقی نمی ماند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از