حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

اولین رمضان را برای «روزه اولی‌ها» خاطره‌ساز کنیم

اولین رمضان را برای «روزه اولی‌ها» خاطره‌ساز کنیم

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: والدین می‌بایست به فرزندان روزه اولی خود توجه ویژه داشته و یک خاطره ماندگار را از اولین روزه‌داری برای آنها ایجاد کنند.

معصومه کمشی‌کمر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص اهمیت توجه ویژه به روزه اولی‌ها و پایبند کردن فرزندان به اعتقادات معنوی و امر روزه‌داری  گفت: والدین می‌بایست به فرزندان روزه اولی خود به‌ویژه دختران که در سنین پایین‌تر تجربه اولین روزه خود را دارند توجه ویژه داشته و یک خاطره ماندگار را از اولین روزه‌داری برای آنها ایجاد کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان در ادامه افزود: با توجه به روزه‌دار بودن خود والدین باید دقت نظر داشته باشند که شرایط روزه‌داری و خستگی وبی حالی خود را  به فرزند منتقل نکرده تا یک تجربه شیرین و صحنه زیبا از فرد روزه‌دار در ذهن آنها ثبت شود و خودشان نیز از روزه‌داری احساس بدی نداشته باشند.

وی همچنین ماه پربرکت رمضان را بهترین فرصت برای تربیت روحیه مسئولیت‌پذیری و صبر و بردباری در فرزندان دانست و افزود: در این ماه می‌توان با شریک‌کردن روزه اولی‌ها در تهیه افطار ازیک‌طرف موجب فراموش‌شدن سختی روزه‌داری در آنها شد و از سوی دیگر حس مسئولیت پذیری را در آنها تقویت کرد.

بنا به گفته کمشی‌کمر برای روزه اولی‌ها بیدارشدن در هنگام سحر و صرف سحری در کنار اعضای خانواده موضوعی هیجان‌انگیز و جذاب است که می‌بایست والدین حتماً آن را مدنظر قرار داده و کودکان را برای صرف سحری بیدار کنند و با کمی خلاقیت این عبادت سحرگاهی را برای کودکان خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی سازند.

این مقام مسئول ابراز کرد: والدین باید توجه داشته باشند که در کنار تأمین غذای مناسب برای جسم فرزندان به تغذیه و خوراک روحی فرزندانشان نیز می‌بایست توجه ویژه داشته و با خاطره‌گویی و نقل احادیث صبر و بردباری را در آنها افزایش دهند.

کمشی کمر در نهایت عنوان کرد: اختصاص یک قسمت از منزل به عبادت بچه‌ها و یا آذین‌بندی خانه در این ماه همانند یک عید ویژه بسیار می‌تواند درانگیزه‌بخشی به فرزندان و ترغیب آنها برای روزه‌داری مؤثر باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از