حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
یادداشت؛

مردی از جنس خدمت

مردی از جنس خدمت

کوثر سعیدیان در یادداشتی اختصاصی نوشت: مردم ایران رئیس‌جمهوری خاکی از جنس خدمت و مردمی را از دست دادند و حال، همه در دل‌ها امید دارند که راه شهید جمهور در دولت چهاردهم ادامه‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ کوثر سعیدیان در یادداشتی اختصاصی نوشت: هنوز فراموشمان نشده آن داغِ بر دل نشسته در روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه را، روزی که صدایمان از بغض می‌لرزید و گویی وطن و تنمان را یکی کرده و هویتی واحد ساخته بودیم و با خودمان در مراسم عزای شهید جمهورمان همراه کرده‌ایم. 

شهید جمهور ما صبور و اهل مدارا بود، چه زخم‌زبان‌ها و سخن‌های زهرآلودی را شنید و با سکوت خود سبب تشکیل دولتی وحدت‌گرا شد، او اهل مراعات و سازگاری بود و نتیجه این خصلت فردی شد پرهیز از اختلاف مقابل چشم مردم و کاهش تنش‌ها در جامعه. 

ساده‌زیست و اهل چشیدن فقر بود و به قول دیگران از طعام مساکین می‌خورد و بر سفره همگان ارزش می‌نهاد اثر این ویژگی شد محرومیت‌زدایی؛ شد احیاء چند صد کارخانه ورشکسته و ایجاد رونق در خانواده‌هایی که اقتصادشان فلج شده بود. 

اهل تلاش بود و همانند حاج‌ قاسم خستگی را خسته کرده بود و نتیجه این تلاش بی‌امان شد ۴۷ سفر استانی در روزهای تعطیلش در ۳۳ ماه خدمت و ایجاد یک دولت مردمی و دلسوز. 

حرف زور را نمی‌پذیرفت و زیر بار ناحق سرخم نکرده و مبارزه می‌کرد، ثمره همین ظلم‌ستیزی‌اش شد حمایت تمام‌قد از مردم مظلوم، جبهه مقاومت و ایستادن مقابل ابرظالمان جهانی. 

او خادم‌الرضا بود و ازاین‌ جهت خادم مردم شد، چون به سخن حاج‌ قاسم باورداشت و به وصیت سردار عملکرد که جمهوری اسلامی حرم است یا صحن رضوی به وسعت جمهوری اسلامی است و همه مردم ایران زائرند و باید برایشان خادمی کرد. 

هنوز باورمان نمی‌شود؛ رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی دیگر میان ما نیست، رئیس‌جمهور محبوبی که تا دیروز در میان ما بود و هر روز در یک شهر و روستا با مردم کوچه و بازار و اقشار مختلف و اقوام مرزنشین هم‌سفره می‌شد، امروز دیگر از آسمان به ما نگاه می‌کند و جایش خالی است.

نهمین رئیس‌جمهور ایران مشخص شد و سکاندار دولت چهاردهم، وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارد زیرا رئیس دولت چهاردهم، میراث‌دار کارنامه دولت سیزدهم و ادامه‌دهنده مسیری است که شهید رئیسی با مجاهدت‌های شبانه‌روزی آن را طی کرده و کارنامه درخشانی را برجای گذاشت.

همه در دل‌ها امید دارند که راه شهیدمان در این دولت ادامه‌دار باشد و به قول امام خمینی (ره) در سوگ شهید رجایی: « اگر رجایی رفت خدای رجایی هست»

می‌دانم که خیل طعنه‌زنندگان و دروغگویان نسبت به خود را بخشیده‌ای. تو لایق شهادت بودی و به آرزویت هم رسیدی اکنون ما را هم در محضر ارباب بی‌کفن یاد کن و برای سرافزاری و پیشرفت کشورمان دعا کن.

یاداشت: کوثر سعیدیان - فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از