حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
براساس نقشه‌های هواشناسی؛

بارش به استان سمنان رسید

بارش به استان سمنان رسید

نقشه‌های هواشناسی از استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان خبر می‌دهد سامانه‌ای که همراه با بارش و کاهش دمای هوا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سامانه کم‌فشار بارشی از بامداد امروز سه‌شنبه اکثر نقاط استان سمنان را زیر سیطره خود گرفته و از صبح امروز آسمان اغلب نقاط استان ابری است و در ارتفاعات بارش باران و برف را شاهد هستیم.

 

به مرور از میزان دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان هم کاسته خواهد شد. پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای امروزوفردا در اکثر نقاط استان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است و لذا بارش‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

 

این سامانه کم‌فشار بارشی عمدتاً نیمه شمالی استان سمنان را پوشش خواهد داد؛ اما در نقاط جنوبی نیز احتمال رگبار پراکنده وجود دارد. به گفته هواشناسی دمای هوا از امروز چهار درجه خنک‌تر هم می‌شود در نتیجه هشدار زرد برای امکان سرمای زدگی محصولات کشاورزی نیز از سوی اداره کل هواشناسی استان سمنان صادر شده است.

 

آسمان مرکز استان سمنان کاملاً ابری است و بارش باران برای امروز در شهرستان سمنان پیش‌بینی‌شده است. بیشینه و کمینه دمای هوا در این منطقه ۱۸ و شش درجه بالای صفر است؛ اما از فردا کم‌کم هوای سمنان سردتر می‌شود.

 

در شاهرود نیز آسمان نیمه‌ابری است و شاهد افزایش ابر و بارش رگبار و باران و رعدوبرق طی ساعات آتی به‌خصوص در ارتفاعات خواهیم بود. بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود ۱۴ و چهار درجه بالای صفر اعلام شده است.

 

آسمان دامغان ابری است و شاهد بارش باران و رگبار پراکنده و به‌خصوص برف در ارتفاعات خواهیم بود دمای هوا هم اکنون هشت درجه است؛ اما در ساعات شامگاه امروز به صفر نزدیک خواهد شد بیشینه و کمینه دمای هوای امروز دیار صددروازه ۱۳ یک درجه بالای صفر اعلام شده است.

 

برای مهدی‌شهر و میامی نیز بارش باران و رگبار پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی‌شده است بارش در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای مهدی‌شهر ۱۴ و دو درجه بالای صفر و میامی ۱۷ و شش درجه بالای صفر خواهد بود. برای بخش کال پوش هم بارش، وزش باد و کاهش دمای هوا پیش‌بینی‌شده است.

 

از شب گذشته در برخی نقاط استان سمنان به‌خصوص شاهرود و بسطام و دامغان شاهد آتش‌زدن لاستیک در باغ‌ها برای گرم نگه‌داشتن درختان هستیم موضوعی که تنها راهکار عملی از دید کشاورزان برای مقابله با پدیده سرمازدگی است.

 

همین موضوع سبب شده تا دود محسوسی در اکثر شهرهای شرق استان سمنان احساس شود و بوی نامطبوعی نیز در هوا پراکنده شده است. پیش‌بینی کارشناسان استفاده از اقلام مقاوم به سرما و دیر گل ده برای مقابله با سرمازدگی آبان و آذرماه است.

 

هشدار هواشناسی اما از کشاورزان خواسته که سم‌پاشی و عملیات باغداری و کشاورزی را در ۲۴ ساعت آتی صورت ندهند چرا که دمای هوا روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از