حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اتحادیه فروشندگان کیف و کفش سمنان:

بازار کیف و کفش مدارس کساد است

بازار کیف و کفش مدارس کساد است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کیف و کفش شهرستان سمنان گفت: در فصل بازگشایی مدارس فروش کیف، کوله و کفش بازار خوبی ندارد و استقبال کم است.

محمدرضا عنبری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به وضعیت بازار کیف و کفش با نزدیک‌شدن به بازگشایی مدارس گفت: امسال بازار کساد است و از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کیف و کفش شهرستان سمنان در خصوص دلایل رکود بازار افزود: قطعاً گرانی‌های موجود و شرایط اقتصادی بر این رکود بی‌تأثیر نیست؛ اما برپایی نمایشگاه‌ها و حضور دستفروشان نیز بر این کسادی بازار اثرگذار است.

پهلوانی با اشاره به دایر شدن نمایشگاه پاییزه به مناسبت بازگشایی مدارس بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در روزهای پایانی هیچ تأثیری برای کاسبکاران ندارد و فقط به نفع سودجویانی است که از هر غرفه بیش از ۵ میلیون اجاره دریافت می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: باید برپایی نمایشگاه‌های پاییزه و عیدانه با هماهنگی اصناف صورت گیرد و از دیگر شهرها در این نمایشگاه حضور پیدا نکنند و اولویت با حضور واحدهای صنفی سطح استان در این نمایشگاه‌ها باشد. 

وی تعداد واحد‌های عرضه کیف و کفش در سمنان را ۲۰۳ واحد صنفی مجوزدار اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی بازار کیف و کفش حضور واحد‌های بدون مجوز و خصوصاً دستفروشان است و برخی از واحدهای صنفی پوشاک، کفش هم می‌فروشند که قطعاً این وضعیت بر فروش واحد‌های صنفی بی‌تأثیر نیست.

وی با اشاره به قیمت کیف و کفش مناسب مدرسه اظهار کرد: اکنون قیمت یک جفت کفش مناسب مدرسه با کیفیت متوسط بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و کیف با کیفیت متوسط نیز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی از تشدید نظارت بر بازار کیف و کفش هم‌زمان با ایام بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: کارشناسان مربوطه از واحدهای صنفی کیف و کفش در سطح سمنان بازرسی کرده و تاکنون هیچ‌گونه تخلفی از سوی این واحدها صورت نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اتاق اصناف باید حامی کسبه باشد، گفت: در طول سال و در شرایط سخت اتاق اصناف به فکر واحدهای صنفی جهت فروش اقلام آن‌ها باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از