حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان خبر داد:

بازداشت 242 متهم اقتصادی در استان سمنان

بازداشت 242 متهم اقتصادی در استان سمنان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 242 متهم جرایم اقتصادی در ارتباط با 220 فقره پرونده در استان سمنان بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ احمد حاج‌پروانه در نشست خبری که ظهر امروز به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی با اصحاب رسانه برگزار شد، در خصوص تعداد کشفیات محموله‌های قاچاق گفت: از شروع سال جاری تاکنون ۲۸۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان سمنان کشف شده است. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان در ادامه افزود: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری تعداد پرونده‌های تشکیل شده مرتبط با مأموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی حدوداً ۲۲۰ فقره بوده و این پرونده‌ها از نظر ارزش ریالی در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

حاج‌پروانه عنوان کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان در سال ۹۸ تشکیل شده و یک پلیس تخصصی بوده که تمرکزش بر پرونده‌های کلان اقتصادی و احتکار کالا است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴2 متهم پرونده‌های اقتصادی دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: این تعداد بازداشت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی داشته است.

حاج پروانه خاطرنشان کرد: انجام مأموریت‌ها در این پلیس تخصصی تنوع ندارد؛ زیرا تمامی مأموریت‌ها و پرونده‌ها حول محور مقابله با قاچاق ارز و کالا و جرائم سازمان‌یافته است.

وی با بیان اینکه استان سمنان یک کریدور و مسیر ارتباطی است، بیان کرد: استان سمنان مبدأ و مقصد کالاهای قاچاق نیست و یک استان معبر تلقی می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ۷۸ درصد کالای قاچاق که در استان سمنان کشف شده‌اند هیچ ارتباطی با این استان نداشته و مقصد مورد نظر برای این کالاها استان‌های دیگری بوده و تنها ۲۲ درصد موارد کشف شده متعلق به استان سمنان است.

وی با اشاره به قاچاق سوخت ابراز کرد: در پنج ماه اخیر افزون بر ۱۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد که این میزان افزایش ۱۳۰ درصدی قاچاق سوخت در استان را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از