حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
چتر حمایتی پارک علم و فناوری برای ایده‌پردازان؛

110 نوع خدمت به دانش بنیان‌ها ارائه می‌شود

110 نوع خدمت به دانش بنیان‌ها ارائه می‌شود

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان همراه و یاور همیشگی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های خلاقانه است و در این راستا ۱۱۰ نوع خدمت به واحدهای فناورانه ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان همراه و یاور همیشگی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های خلاقانه است و چتر حمایتی خود را بر سر تمام خلاقان و ایده‌پردازان گسترانده تا بتوانند منویات و خلاقیت‌های خود را به مرحله عمل رسانده و در این زمینه امیدآفرین باشند.

داود مداح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از اقدامات انجام‌گرفته در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ۱۱۰ نوع خدمت به واحدهای فناورانه ارائه می‌شود و این نهاد خود را موظف به تأمین فضای کالبدی و دفتر کاربران می‌کند و در این راستا با اجاره‌بهای ناچیز و ارائه خدمات رایگان به شرکت‌های نوپا از آنها حمایت می‌کند.

رئیس پارک علمی و فناوری دانشگاه سمنان در ادامه افزود: تولیدکنندگان از معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردار هستند و قوانین مربوط به مناطق ویژه اقتصادی برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول از حمایت تولیدکنندگان از لحظه ورود به پارک تا تولید انبوه خبر داد و افزود: در این راستا در دولت سیزدهم سوله و یا مکانی برای تولید انبوه در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

بنا به گفته رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در ۷۷ روزکاری ۱۶ ساختار جدید دانش‌بنیان به مجموعه دو پارک علم و فناوری قبلی اضافه شد و اکنون ۱۸ ساختار دانش‌بنیان در نقاط مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.

با حمایت پارک علم و فناوری توانستیم روی پای خود بایستیم

محسن جعفری که ایده‌پرداز شرکت دانش‌بنیان پردیس نگین سمنان است و در راستای تولید گچ الفا و صنعتی فعالیت می‌کند از حمایت همیشگی پارک علم فناوری از ابتدای شکل‌گیری شرکت دانش بینان خود خبر داد و افزود: ساختار پارک علم و فناوری از ابتدای شکل‌گیری آن بر مبنای درست و اصولی بوده و خوشبختانه همواره حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا بوده است.

وی در ادامه افزود: ما در دوره شروع کار از تسهیلات پارک علم و فناوری استفاده کردیم و اکنون ۱۰ سال از شروع کار ما گذشته و تقریباً توانستیم روی پای خود بایستیم و امروز توانستیم به مرحله‌ای از موفقیت دست یابیم که با وجود تمام مشکلات به دنبال دریافت کارت بازرگانی و صادرات هستیم.

پارک علم و فناروی نقش حامی را به خوبی ایفا می‌کند

حمیده ثنایی که شرکت دانش‌بنیان سازنده محصولات خلاقانه برای کودکان دارد،  نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت از حمایت همیشگی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: تقریباً به‌جرئت می‌توان گفت تمام شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان با حمایت پارک علم و فناوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و توانستند در این مسیر روی پای خود بایستند.

وی در ادامه افزود: پارک علم و فناوری سنگ جلوی پای ایده‌پردازان و کارآفرینان نمی‌اندازد و واقعاً نقش حامی را تا رسیدن به حصول نتیجه به‌خوبی بازی می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از