حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک سمنان خبر داد:

تحویل ۳۵۰۰۰ لباس فرم به دانش‌آموزان سمنانی

تحویل ۳۵۰۰۰ لباس فرم به دانش‌آموزان سمنانی

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک شهرستان سمنان گفت: لباس فرم 35 هزار دانش‌آموز سمنانی توسط 45 تولیدکننده در شهرستان سمنان دوخته شد.

ایمان عبدالشاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در خصوص اهمیت لباس فرم مدارس گفت: داشتن لباس فرم متحدالشکل سبب هم‌پوشانی اختلاف طبقاتی دانش‌آموزان شده و امکان چشم و هم‌چشمی بین آن‌ها را از بین می‌برد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک شهرستان سمنان با اشاره به وجود ۱۳۳ هزار دانش‌آموز در سطح استان سمنان افزود: ۳۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان سمنان مشغول به تحصیل هستند که تمامی آن‌ها امسال لباس فرم یکسان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۴۵ تولیدکننده سمنانی دوخت لباس فرم مدارس را بر عهده دارند، اظهار کرد: تمامی این تولیدکنندگان دارای جواز صنفی هستند که امسال وظیفه دوخت لباس‌ها را برعهده دارند.

عبدالشاه با بیان اینکه تولیدی‌ها در حال دوخت و تحویل لباس فرم مدارس هستند، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ خیاط مشغول دوخت لباس فرم هستند که با دوخت این لباس‌ها در سه ماه تابستان اشتغال‌زایی خوبی در شهرستان سمنان رقم خورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بعد از چندین سال ساماندهی خوبی توسط آموزش‌ و پرورش در رابطه‌ با دوخت لباس فرم مدارس انجام گرفته است، بیان کرد: رعایت عدالت بین واحدهای صنفی یکی از مهم‌ترین اقدامات آموزش‌ و پرورش طی سال‌ جاری است که بر اساس آن همه واحدها  توانستند لباس فرم مدارس را بدوزند.

وی با اشاره به اقدام پسندیده آموزش‌ و پرورش در متحدالشکل کردن لباس‌های فرم مدارس، اظهار کرد: در هر مقطع تحصیلی  یک مدل با توجه‌ به مدل‌های پیشنهادی موجود در سایت آموزش‌ و پرورش و با نظرسنجی انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس انتخاب شد و در اختیار تولیدکننده‌ها جهت دوخت قرار گرفت. 

عبدالشاه در رابطه با قیمت لباس فرم مدارس شهرستان سمنان، بیان کرد: لباس فرم پسرانه در مقطع ابتدایی طبق نرخ مصوب در ورودی‌ اول ۵۰۰ هزار تومان و در ورودی دوم ۵۲۰ هزار تومان و لباس فرم دخترانه در مقطع ابتدایی دخترانه در ورودی اول ۶۰۰ هزار تومان و در ورودی دوم ۶۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: لباس فرم پسرانه در مقطع متوسطه در ورودی اول ۷۳۰ هزار تومان و در ورودی دوم ۷۶۰ هزار تومان و لباس فرم دخترانه در مقطع متوسطه در ورودی اول ۸۰۰ هزار تومان و در ورودی دوم ۸۳۰ هزار تومان مصوب شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه قیمت لباس فرم مدارس مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه صنف خیاطان است، افزود: نرخ مصوب دوخت لباس فرم مدارس در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است و اگر تولیدکننده‌ای خارج از عرف قیمت دهد اتحادیه با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به مافیای شکل‌گرفته بین برخی مدیران مدارس و تولیدکنندگان لباس فرم طی سال‌های گذشته گفت: متأسفانه برخی مدیران مدارس در سال‌های گذشته با قراردادهای مستقیم با تولیدکنندگان مبلغ مازاد بر هزینه واقعی لباس فرم را از دانش‌آموزان دریافت می‌کردند که با ساماندهی صورت ‌گرفته این معضل حل شده است.

عبدالشاه با بیان اینکه در قالب بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان قیمت لباس فرم مدارس اعلام شده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته برای لباس مدارس قیمت کلی داده نمی‌شد و اتحادیه یک قیمت و تولیدکننده نیز مبلغی را اعلام می‌کرد‌.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: امسال قیمت لباس فرم مدارس مصوب شده و هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند قیمت بیش‌تری نسبت به نرخ‌نامه‌ها دریافت کند.

وی با اشاره به بستن قرارداد با تولیدکنندگان جهت دوخت لباس فرم مدارس، ابراز کرد: این قراردادها در اتحادیه تنظیم و مهر و امضا شده و در چهار نسخه به  اتحادیه، آموزش‌ و پرورش، مدارس و واحد تولیدی تحویل داده می‌شود.

عبدالشاه با اشاره به اعمال سلیقه‌ مسئولان و اولیای دانش‌آموزان در دوخت لباس فرم مدارس، بیان کرد: مدل دوخت لباس‌ها یکسان و ثابت است اما رنگ‌بندی لباس‌ها به انجمن، واحدهای تولیدی و دانش‌آموزان واگذار شده تا طبق سلیقه‌ خود آن را انتخاب کنند.

وی در خصوص لوکس و متفاوت‌بودن برخی از لباس مدارس غیردولتی اظهار کرد: اکثر مدارس غیرانتفاعی در دوخت لباس فرم با آموزش‌ و پرورش همراهی کردند؛ اما دو مدرسه غیردولتی در استان مدل لباس آن‌ها متفاوت است  که طی نامه‌ای به آموزش‌ و پرورش این موضوع تذکر داده شد.

عبدالشاه همچنین تأکید کرد که پارچه‌های لباس مدارس همه از یک کیفیت و برند است پس تولیدکنندگان باید در دوخت نهایت تلاش خود را به خرج  دهند تا بهترین کار تحویل دانش‌آموزان داده شود.

وی از اولیای دانش‌آموزان درخواست کرد تا در صورت داشتن هرگونه شکایت نسبت به لباس فرم مدارس با شماره ۳۳۳۶۰۰۴۵ یا ۱۲۴ بازرسی صنعت، معدن و تجارت تماس حاصل کنند تا کم‌تر از ۲۴ ساعت به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از