حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود خبر داد:

برگزاری ۴۵۲ برنامه در هفته دفاع مقدس شاهرود

برگزاری ۴۵۲ برنامه در هفته دفاع مقدس شاهرود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از برگزاری ۴۵۲ عنوان برنامه پایگاه، حوزه و ناحیه محور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، عبدالله یونسیان در نشست شورای فرهنگ عمومی و ستاد فریضتین شهرستان شاهرود در سالن جلسات شهدای مدافع حرم ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با تقدیر و تشکر از زحمات همه دستگاه‌ها اجرایی و نظامی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در این هفته ۴۵۲ عنوان برنامه پایگاه محور، حوزه محور و ناحیه محور اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: برگزاری شب خاطره، نمایشگاه و همایش جهاد و مقاومت و رزمایش فرهنگی دیدار با خانواده شهدا و روایتگری و نمایشگاه ادوات نظامی و اردوی راهیان پیشرفت از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

 


 توجه شورای فرهنگ عمومی به پیاده‌روی جاماندگان اربعین و نمازجمعه چرخشی در روستاها


 حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب امام‌جمعه بسطام نیز در این نشست با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در جاده شاهرود - بسطام و تقدیر از موکب‌ها و عوامل برنامه‌ریزی، گفت: بیش از ۲۰ هزار جمعیت در این همایش شرکت و تا ۳۰ هزار نفر هم برآورد می‌شود که شورای فرهنگ عمومی باید اینجا نقش پررنگ‌تری داشته باشد.



وی به برگزاری نماز چرخشی جمعه در روستاهای مختلف این بخش و تسری آن به کل شهرستان و حتی استان و کشور افزود: برخی گله کرده‌اند که چرا این‌گونه برگزار می‌شود و درست نیست، اما باتوجه‌به اجرای آن و بازخورد مثبت و خوب باید پرسید چرا برگزار نشود و باید شورای فرهنگ عمومی به این مورد هم توجه کند.

 


 محمدتقی یزدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره در راستای توجه به فضای مجازی و جهاد تبیین پرداخت و گفت: تشکیل کارگروه فضای مجازی و رصد و پایش و شورای اطلاع‌رسانی و نشست جهاد تبیین از اقداماتی بوده که انجام شده و در راستای هفته دفاع مقدس نیز برنامه‌های هماهنگ شده است.

 


 اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان


 عبدالرحیم ابراهیمیان مشاور عالی نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تأکید بر بازخوانی این حماسه و ترویج این فرهنگ در جامعه اظهار کرد: شهرستان شاهرود به روایتی ۱۲۶۰ شهید یا ۱۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و رزمندگان این شهرستان در ۱۷ عملیات بزرگ دفاع مقدس حضور داشتند که باید بازگو شود.

 


وی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان با روایتگری شهدا تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به فضای خوب گلزار شهدا شاهرود و اثرگذاری بیشتر روایت‌های شهدا پیشنهاد داریم آموزش‌وپرورش برای برگزاری روایتگری شهدا برای مدارس در این فضا برنامه‌ریزی نماید.

 

خبرگزاری بسیج


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از