حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مرآت گزارش می‌دهد؛

آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به زائران

آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به زائران

این روزها که زائران اباعبدالله با پای پیاده طی طریق می‌کنند تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان اعم از علوم پزشکی، اورژانس و هلال‌احمر با تمام توان در این مسیر به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ این روزها که زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع)  پای پیاده طی طریق می‌کنند و در گرمای طاقت‌فرسا در شوق وصال به حرم عشق سر از پا نمی‌شناسند، ممکن است نیاز به خدمات درمانی داشته باشند و نیروهای خدوم در هلال‌احمر و اورژانس و علوم پزشکی استان سمنان مانند همیشه در این صحنه حاضر هستند و به خدمات‌رسانی زائران اباعبدالله (ع) خواهند پرداخت.

خدمت به زائران امام حسین (ع) یک فرصت مغتنم است.

پژمان قراییان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حضور فعال اورژانس استان سمنان در پیاده‌روی اربعین گفت: از ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ دو تیم درمانی از استان سمنان جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از استان سمنان به قصرشیرین در استان کرمانشاه اعزام شدند.

 رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: این تیم درمانی متشکل از پزشک، پرستار و دارویار است که به شکل رایگان خدمات درمانی به زائران حسینی را برعهده دارند.

قراییان در ادامه افزود: تیم اعزامی به میزان کافی مجهز به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی است و به‌صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی یادآور شد: تیم اورژانس استان سمنان متشکل از چهار نیروی متخصص اورژانس و دو دستگاه آمبولانسِ مجهز به مرز عراق و قصرشیرین اعزام شدند.

قراییان از فعالیت تیم درمانی بعد از اربعین خبر داد و گفت: نیروهای اعزامی تا یک هفته بعد از اربعین خدمات پزشکی و اورژانسی به زائران اربعین ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: خدمت به زائران امام حسین (ع) یک فرصت مغتنم است که می‌توان به نیابت از همه شیعیان دل‌های خود را در دریای اربعین حسینی جلا داد و با کاروان کربلا و حضرت زینب کبری (س) همدردی کرد.

خدمت به زائران امام حسین (ع) خدمتی از جنس عشق است.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حضور فعال نیروهای هلال‌احمر استان سمنان در پیاده‌روی اربعین گفت: همه تلاش‌ها در استان سمنان برای خدمت‌رسانی و پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی به کار گرفته شده و خدمت به زائران امام حسین (ع) خدمتی از جنس عشق بوده و یک افتخار عظیم است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تصریح کرد: تیم درمانی امدادی جمعیت هلال‌احمر سمنان امسال مانند سال‌های متوالی گذشته به کشور عراق اعزام شدند و سه موکب جهت خدمات‌رسانی به زائران حسینی برپا شده و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: محل استقرار درمانگاه مسجد سهله کوفه خواهد بود و تیم‌های اعزامی به مدت ۲۰ روز به زائران اباعبدالله حسین (ع) خدمت خواهند کرد.

درخشان عنوان کرد: ظرفیت تیم درمانی تشکیل شده از ۲۴ نیرو تخصصی شامل پزشکان عمومی، پرستاران، تکنسین‌های دارویی و نیرو‌های پذیرش به همراه کادر اجرایی است که داوطلبانه در عملیات اربعین حضور دارند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی خاطرنشان کرد: دو دستگاه آمبولانس، دو دستگاه تویوتا هایلوکس و ۱۰ عامل امدادی از سمنان برای پوشش امدادی عملیات اربعین به عراق اعزام شده‌اند.

درخشان به زائران اربعین حسینی توصیه کرد با توجه‌ به رسیدن دمای هوای عراق به بیش از ۵۰ درجه در روز‌های اربعین، ساعت ۹ شب تا صبح را برای پیاده‌روی انتخاب کنند و در ساعات روز به استراحت بپردازند تا گرمازده نشوند.

تجربه خدمت‌رسانی به زائران باید منشأ برکت و ارتقای خدمات شود.

کامران قدس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پیاده‌روی اربعین گفت: گروه بهداشتی درمانی اعزامی از کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سمنان در کربلای معلی جهت خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) موکب خدمت‌رسانی خود را برپا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و همراهی سایر اعضای این کمیته یک تیم مجهز شامل پزشکان داروساز، پزشکان عمومی، دارویار، پرستار آقا و خانم، کارشناس تجهیزات پزشکی و تیم پشتیانی شامل نیروهای پذیرش، اسکان و تأسیسات در حال ارائه خدمات بهداشتی درمانی شامل ویزیت، تزریقات، پانسمان، ارائه دارو به زائران اربعین حسینی هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته به مدت هشت روزاستقرار درمانگاه علوم پزشکی سمنان در صحن عقیله به 15 هزار و 982 بیمار خدماتی مانند پزشکی، دارویی، پانسمان زخم‌ها و تاول‌ها، تزریقات آمپول‌های تجویزی و سرم تراپی، نوار قلب، بخیه، احیای بیماران قلبی و احیای بیماران گرمازده به‌صورت رایگان انجام شد.

قدس عنوان کرد: در اربعین ۱۴۰۲ خدمات درمانی به بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی توسط  کمیته بهداشت و درمان، امداد و نجات ستاد اربعین استان سمنان انجام شد.

وی ابراز کرد: سال گذشته یک‌هزار و 563  مأموریت توسط  تیم‌های عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه در اربعین حسینی ۱۴۰۲ انجام گرفت.

قدس در ادامه ابراز کرد: طی مأموریت‌های انجام شده به یک‌هزار و 600 مصدوم و بیمار خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شد که از این تعداد ۷۵ مصدوم ترافیکی و یک‌هزار و 525 مصدوم غیرترافیکی و بیماران بودند همچنین لازم به ذکر است از این تعداد مأموریت صورت‌گرفته ۱۰۷ مورد اعزام به مراکز درمانی، ۳۴ مورد عدم همکاری و اخذ امضاء و یک هزار و 459 مورد درمان در محل بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از