حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:

زمان رأی‌گیری تا ساعت 24 قابل تمدید است

زمان رأی‌گیری تا ساعت 24 قابل تمدید است

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: فرایند رأی‌گیری از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 24 امشب قابل‌تمدید است.

حسین شجاعیدر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با بیان اینکه دبیرخانه ستاد انتخابات به‌صورت کامل آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات دارد، گفت: امروز جمعه ۱۱ اسفندماه رأس ساعت ۸ صبح آغاز اخذ رأی با حضور پرشور و پرنشاط مردم عزیز استان آغاز شده و به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و این زمان تا ساعت 24 امشب قابل‌تمدید خواهد بود. 

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در رابطه‌ با سن قانونی شرکت‌کنندگان تصریح کرد: طبق قانون، متولدین ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و شرکت‌کنندگان با دردست‌داشتن یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه راهنمایی رانندگی، گذرنامه، و کارت پایان خدمت می‌توانند به شعب مراجعه کنند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و اماکنی همانند زندان‌ها، بیمارستان‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی، خوابگاه‌های دانشجویی، پادگان‌ها و... احراز هویت شخص رأی‌دهنده با تأیید مقام مسئول و هیئت نظارت امکان‌پذیر است.

شجاعی دررابطه‌با تعداد شعب مستقر در سطح استان اذعان داشت: در مجموع ۶۸۱ شعبه اخذ رأی در سطح استان مستقر است که از مجموع ۶۸۱ شعبه،۱۴۳ شعبه سیار و ۵۳۸ شعبه ثابت است. در سطح استان ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی وجود دارد. 

وی در خصوص خلاصه اقدامات انجام شده تصریح کرد: از سال گذشته جلسات و اقدامات لازم جهت برگزاری انتخابات برگزار و آسیب‌شناسی‌های لازم صورت‌گرفته است؛ بنابراین در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و استان سمنان برای حضور حداکثری مردم از آمادگی کامل برخوردار است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان دررابطه‌با تأثیر و اهمیت میزان مشارکت اظهار کرد: مشارکت حداکثری دشمنان نظام و انقلاب را مأیوس خواهد کرد و پیشرفت کشور را رقم خواهد زد. 

شجاعی ابراز داشت: امیدوار هستیم همانند تمام عرصه‌ها که مردم در صحنه‌های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکرده‌اند امروز نیز بیشتر و بهتر از دوره‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور پرشور ملت ایران بازکننده گره بسیاری از مشکلات خواهد بود چرا که با حضور پرشور در انتخابات، ایران قوی را در جهان خواهیم داشت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مجلس قوی پیرو مشارکت قوی است و مشارکت قوی ایران قوی را می‌سازد؛ لذا هر کس به دنبال پیشرفت و حل مشکلات هست باید در انتخابات شرکت کند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در پایان از همه آحاد مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه استان سمنان اعم از گروه‌ها و تشکل‌ها و... دعوت کرد تا پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از