حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

استقبال از تئاتر رو به رشد است

استقبال از تئاتر رو به رشد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تئاتر روندی رو به رشد دارد، گفت: در دو سال اخیر تئاتر به رونق همیشگی خود بازگشته و نمایش‌ها با استقبال مواجه می‌شوند.

فرشید فلاح در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فعالیت گروه‌های تئاتر در سطح استان گفت: متأسفانه در دوران کرونا حوزه تئاتر آسیب جدی دید و اجراها به‌صورت حداقلی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه افزود: در دو سال اخیر تئاتربه رونق همیشگی خود بازگشته و تماشاچی با بیشه آشتی کرده و نمایش‌ها با استقبال مواجه می‌شوند.

وی در خصوص حمایت‌های این نهاد از فعالان عرصه تئاتر، اظهار کرد: تئاتری‌ها از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز متن و اجرا می‌گیرند و بعد از آن هیأت نظارت بر نمایش استان و شهرستان ایفای وظیفه می‌کند.

فلاح همچنین تصریح کرد: تا جایی که امکان داشته باشد سالن تئاتر را به‌صورت رایگان در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انتخابات انجمن هنرهای نمایشی بر اساس اساسنامه جدید به‌زودی برگزار می‌شود، گفت: در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری انتخابات الکترونیک هنرهای نمایشی هستیم که هنرمندان به مرکز استان مراجعه نکنند.

وی از برگزاری جشنواره تئاتر استانی خبر داد و اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری این جشنواره تعیین شده و حداکثر تا پایان مردادماه فراخوان آن منتشر خواهد شد.

فلاح همچنین تصریح کرد: داشتن یک اجرای عمومی شرط  حضور تئاتر در جشنواره استانی است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ سالن تئاتر تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: خوشبختانه سالن‌های تئاتر سطح استان سمنان قبل از ایام محرم به‌طور منظم اجرای نمایش داشتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهر سمنان دو سالن تئاتر فعال وجود دارد، بیان کرد: سالن‌های «تئاتر شهر» و «تالار آفتاب» مرتب میزبان تئاتری‌ها هستند.

فلاح با بیان اینکه نمایش‌ها به مدت ۱۰ شب در سالن برگزار شده‌اند، گفت: بیش از ۱۰ هزار تماشاچی طی یک سال گذشته در سالن‌های تئاتر حضور پیدا کردند.

وی در ادامه افزود: نمایش‌های حوزه کودک و نوجوان در سطح استان طی یک سال اخیر با استقبال پرشور خانواده‌ها روبرو شد.

فلاح از برنامه‌ریزی سوگواره تعزیه به‌صورت ملی خبر داد و گفت: این سوگواره در پایان محرم در سمنان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: هشت گروه بزرگ تعزیه‌ای از نقاط مختلف کشور مهمان مردم سمنان خواهند بود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از