حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

فعلآً خبری از بارش باران نیست

فعلآً خبری از بارش باران نیست

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته به جز بارش‌های پراکنده در ارتفاعات از بارش باران خبری نیست و شرایط جوی هوا پایدار خواهد بود.

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در رابطه‌ با وضعیت بارندگی در پاییز امسال گفت: خوشبختانه در پاییز سال جاری وضعیت بارندگی نسبت به سال گذشته بهتر بود به‌طوری‌که شاهد بارش ۱۱/۷ میلیمتری از ابتدای پاییز امسال تا روز شنبه بودیم که نسبت به سال گذشته حدود ۶ میلیمتر افزایش بارندگی را شاهد بوده‌ایم.


مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: اما این میزان بارندگی اگرچه نسبت به سال گذشته بهتر است؛ اما نسبت به میانگین بلندمدت کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.


این مقام مسئول با اشاره به کمبود بارندگی در سال گذشته افزود: بارش‌های پاییزه سال آبی گذشته در استان مطلوب نبود اگرچه در زمستان وضعیت کمی تغییر کرد؛ اما در مجموع سال گذشته شاهد پاییز خشکی بودیم.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میانگین بارش سالیانه در استان سمنان ۱۱۰ میلیمتر است که تاکنون ۱۰/۶ درصد آن محقق شده است.


بنا به گفته مصطفوی، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته به جز بارش‌های پراکنده در ارتفاعات از بارش باران خبری نیست و شرایط جوی هوا پایدار خواهد بود.


مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: تا پایان هفته تغییرات محسوسی در دمای هوا رخ نخواهد داد و وضعیت دما به همین منوال خواهد بود و این موضوع سبب تداوم آلودگی هوا در سمنان خواهد شد.


وی در نهایت با اشاره به پایداری هوا در شرایط فعلی توضیح داد: این پایداری به معنای نشست هوای سرد و وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها است و هر نوع فعالیت واحدهای صنعتی و سوخت‌های فسیلی به میزان این آلایندگی افزوده و به‌هیچ‌عنوان از اطراف ما خارج نمی‌شود.


این مقام مسئول در نهایت باتوجه‌به شرایط استان سمنان از لحاظ کم‌آبی و خشکی اذعان داشت: باید باتوجه‌به آمارهای ارائه شد از کاهش بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت در مدیریت منابعی آبی صرفه‌جویی لازم انجام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از