حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
در نشست تخصصی معاونان آموزشی عنوان شد:

تبیین برنامه عملیاتی دوره ابتدایی سال ۱۴۰۲

تبیین برنامه عملیاتی دوره ابتدایی سال ۱۴۰۲

برنامه عملیاتی دوره ابتدایی سال ۱۴۰۲ در نشست تخصصی معاونان آموزشی شهرستان و منطقه سمنان تبیین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، نشست تخصصی معاونان آموزشی شهرستان و مناطق آموزش‌وپرورش، در محل سالن جلسات اداره کل استان سمنان برگزار شد.

 سید جمال وزیری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ضمن قدردانی از نیروهای مؤثر این مجموعه، بر اهمیت دوره ابتدایی تأکید و اظهار کرد: در دورهٔ آموزش‌های بنیادین (دورهٔ دبستان) بایست ظرفیت و رشد طبیعی کودکان را پرورش دهیم؛ چراکه دوران آموزش‌های بنیادین درواقع دورهٔ مهارت‌ورزی، خردورزی و عاطفه‌ورزی و معلم نقطهٔ عطف این مهارت و عاطفه است.

 

 برنامه‌محوری نخستین گام مدیریت است

 آرزو مرادی نسب معاون آموزش ابتدایی استان سمنان با اشاره به لزوم تبیین برنامه عملیاتی در سطح شهرستان و مناطق اظهار داشت: معاونان آموزشی به‌عنوان ستون‌های اصلی آموزش‌وپرورش، رسالت مهمی را بر دوش دارند و توجه به برنامه‌محوری نخستین گام مدیریت است و نظارت و کنترل در امور، منجر به پیشرفت مدیریتی می‌شود و ثمرات فراوانی خواهد داشت.

 وی در ادامه ضمن تشریح مسائل مرتبط با امور اتباع از معاونان خواست تا نسبت به بررسی امور مربوط با این دانش‌آموزان و انسداد مبادی بی‌سوادی تعیین تکلیف شود.

 معاون آموزش ابتدایی استان سمنان، طرح شهید همت را اقدامی سازمان‌یافته به‌منظور توانمندسازی نیروی انسانی و گفتمان‌سازی برنامه‌های تحولی دانست و با تأکید بر لزوم اجرای این طرح در سطح شهرستان و مناطق گفت: طرح شهید همت، پیشانی آموزش ابتدایی و از برنامه‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش است.

 راضیه بهار رستمی رئیس آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول دبستان به تشریح مسائل مربوط کودکستان‌ها پرداخت و از معاونان خواست تا فرایند تطبیق مجوز فعالیت مؤسسان را در شهرستان‌ها و مناطق خود اجرا کنند.

 گفتنی است، در بخشی از این نشست، معاونان آموزشی به تشریح نمایه‌ای از مسائل و شرایط حوزه ابتدایی شهرستان و منطقه خود در چهار حوزه انسداد مبادی بی‌سوادی و مسائل مربوط به اتباع افغانستانی، برنامه‌های کیفیت‌بخشی، توسعه و نهادینه‌شدن مدرسه محوری و بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام آموزشی پرداختند و در پایان از پیش‌کسوتان معاونت آموزش ابتدایی استان تجلیل شد.


 منبع: سایت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از