حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
معاون بهداشت علوم پزشکی استان سمنان خبر داد:

تب دنگی ویروسی و غیرقابل انتقال است

تب دنگی ویروسی و غیرقابل انتقال است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تب دنگی را ویروسی عنوان کرد و گفت: این بیماری واگیردار نیست و از انسان به انسان دیگر سرایت نداشته و فقط توسط پشه ناقل انتقال می‌یابد.

سعید کسائیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری تب دنگی در استان سمنان گزارش نشده است، گفت: موردی از این پشه و ابتلا به تب دنگی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در ادامه افزود: با این وجود آمادگی لازم برای پیشگیری و درمان این بیماری در استان سمنان به دلیل احتمال خطر شیوع از طریق استان‌های همجوار وجود دارد. 

کسائیان، تب دنگی را ویروسی عنوان کرد و گفت: این بیماری واگیردار نیست و از انسان به انسان دیگر سرایت نداشته و فقط توسط پشه ناقل انتقال می‌یابد.

وی در خصوص علائم تب دنگی، بیان کرد: سردردهای شدید، درد پشت چشم، بی‌اشتهایی، تب بالا، دردهای عضلانی و... از جمله علائم این بیماری است.

 به گفته این مقام مسئول، علائم این بیماری در برخی مانند سرماخوردگی است و بین دو تا هفت روز خودبه‌خود بهبودیافته و این علائم در درصد خیلی کمی از بیماران بعد از هفت روز شدت می‌یابد.

 کسائیان با اشاره به خودمراقبتی این بیماری و نبود داروی خاصی برای مقابله با آن، تصریح کرد: شهروندان در صورت گزش پشه و داشتن این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با درمان از شدت بیماری کاسته شود.

 وی با بیان اینکه اوج فعالیت این پشه صبح و نزدیک غروب است، اظهار کرد: نباید در فضای باز خوابید حتماً با پشه‌بند و توری از ورود این پشه به خانه جلوگیری کنید.

کسائیان با تأکید بر توجه مردم به توصیه کارشناسان بهداشت و درمان جهت جلوگیری از شیوع این بیماری، اظهار کرد: رعایت بهداشت محیط و مدیریت مناسب زباله‌ها و پسماندهای خانگی راهکاری برای مقابله با این بیماری است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از