حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

تحقق شعار سال نیازمند مطالبه عمومی است

تحقق شعار سال نیازمند مطالبه عمومی است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اجرایی‌شدن شعار سال نیازمند عزم و مطالبه عمومی علی‌الخصوص از طریق قشر نخبگانی و رسانه‌ای کشور است.

سید محمدحسن موسویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در تبیین و تحلیل شعار امسال مدنظر مقام معظم رهبری گفت: مهم‌ترین اولویت کشور در حال حاضر مسائل و مشکلات اقتصادی است و به همین خاطر رهبر انقلاب برای چندمین سال پیاپی محور شعار سال را حول مسائل اقتصادی قرار دادند.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه ابراز کرد: شاخصه متمایز شعار امسال مردمی‌کردن اقتصاد است که به‌جرئت می‌توان گفت این شاخصه رکن اصلی انقلاب اسلامی است که هر بار به آن مراجعه کردیم سبب پیروزی و اقتدار کشور شده است.

بنا به گفته موسویان نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که تنها راه و گزینه نجات کشور از بحران‌هایی مانند جنگ و فتنه‌های مختلف و مسائلی مانند سیل و زلزله همراهی و پشتیبانی مردم بوده است.

موسویان ابراز کرد: امروز باید اقتصاد به مردم واگذار شده و دولت از تصدی‌گری دست برداشته و تنها جنبه نظارتی پیدا کند و همچنین می‌بایست اندیشمندان و جامعه نخبگانی راه‌های مردمی‌سازی را بررسی کرده و دستورات اجرایی لازم را ایجاد کنند، البته دولت قدم‌هایی را در این مسیر برداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی صنایع کشور هستند، اظهار کرد:  اگر اقتصاد مردمی شود بسیاری از مشکلات مانند بهره‌وری هم حل خواهد شد و می‌بایست دست‌اندرکاران دولت هرچه سریع‌تر در این مقوله ورود کنند.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز نیازمند اصلاحات اقتصادی هستیم، عنوان کرد: بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر جامعه به علت اجرایی‌نشدن رهنمودهای امام و رهبری است و می‌بایست جامعه دانشگاهی و نخبگانی این مشکلات را احصا و با ارائه راهکار در این زمینه ورود کنند.

موسویان در نهایت ابراز کرد که تحقق شعار سال نباید در حد شعار و چند بنر و پوستر و اقدامات عوام‌فریبانه خلاصه شود، بلکه می‌بایست با مطالبه عمومی از طریق مردم و رسانه‌ها پیگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از