حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

غزه باید محور وحدت کشورهای اسلامی شود

غزه باید محور وحدت کشورهای اسلامی شود

امام‌ جمعه موقت سمنان گفت: امروز مسئله غزه سبب شده مسلمانان شیعه و سنی حتی غیرمسلمانان آزادی‌خواه با یکدیگر در برابر ظلم و استکبار جهانی متحد شوند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اهمیت هفته وحدت گفت: وحدت به معنای تعامل بین مسلمانان بوده و سبب می‌شود بر اصول مشترک خود تأکید کنند.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: وحدت میان مسلمانان را در مسئله غزه می‌توان مشاهده کرد؛ زیرا غزه نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و اشغالگری بوده و اهمیت ویژه‌ای برای مسلمانان دارد.

وی عنوان کرد: حمایت از غزه نه‌تنها به معنای حمایت از یک سرزمین، بلکه به معنای حمایت از حقوق بشر و آرمان‌های اسلامی و وجود وحدت میان تمام مسلمانان جهان بوده و به مسلمانان یادآوری می‌کند که مبارزه برای آزادی و عدالت، یک مسئولیت مشترک است.

مهدوی‌نژاد مقاومت مردم فلسطین را الگویی برای تمام مسلمانان دانست و افزود: مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری یک الگو برای تمامی مسلمانان بوده و مسلمانان باید از آن درس بگیرند و در برابر ظلم و ستم در هر کجای جهان، به مبارزه ادامه دهند؛ زیرا این روحیه مقاومت می‌تواند به تقویت وحدت امت اسلامی کمک کند.

امام جمعه موقت سمنان به مسئولیت مسلمانان در قبال غزه اشاره کرد و بیان داشت: حمایت از غزه وظیفه تمام مسلمانان است و ایجاد همبستگی و اتحاد میان مسلمانان در حمایت از غزه، نه‌تنها به تقویت روحیه مقاومت کمک می‌کند، بلکه به جهانیان نشان می‌دهد که مسلمانان در برابر ظلم متحد هستند.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: استکبار جهانی همواره تلاش کرده است تا با ایجاد تفرقه میان مسلمانان، قدرت آن‌ها را تضعیف کرده و با شعار «اختلاف بینداز و حکومت کن» و با دامن‌زدن به اختلافات مذهبی وحدت امت اسلامی را خدشه‌دار کند و مسلمانان باید هوشیار باشند و با اتحاد خود، این نقشه‌ها را خنثی کنند.

وی با بیان اهمیت هفته وحدت از نگاه امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی (ره) بر اهمیت وحدت میان مسلمانان تأکید ویژه‌ای داشتند و معتقد بودند که وحدت مسلمانان می‌تواند در برابر استکبار جهانی، قدرتی بی‌نظیر ایجاد کند؛ زیرا مسلمانان با کنارگذاشتن اختلافات به یکدیگر نزدیک شده و صدای واحدی را در برابر ظلم و ستم بلند می‌کنند.

مهدوی‌نژاد ابراز کرد: هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان با توجه به اهمیت غزه و مقاومت مردم فلسطین، به یکدیگر نزدیک شوند و با اتحاد خود، در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند و این همبستگی نه‌تنها برای حمایت از غزه بلکه برای تحقق آرمان‌های مشترک اسلامی ضروری است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از