حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
نماینده مردم دامغان در گفتگو با مرآت:

دفاع مقدس یک فرهنگ است

دفاع مقدس یک فرهنگ است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مقدس برای ملت ایران یک نوع فرهنگ و مدیریت را به ارمغان آورد اگر همچون زمان جنگ تحمیلی کشور را مدیریت کنیم می‌توانیم تمام موانع و مشکلات را مرتفع و به قله‌های مدنظر برسیم.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، یکی از نقاط عطف ایران در طول تاریخ را هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این ایام یک هویت جدید را برای ایران و ایرانی به ارمغان آورده است.


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ایران طی ۲۰۰ سال گذشته با رخ‌دادن هرگونه جنگ نظامی بخشی از سرزمین خود را ازدست‌داد و به بیگانگان واگذار کرده بود اما در طول ۸ سال دفاع مقدس با اینکه همه کشورها در مقابل ایران ایستاده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود سازند، دشمنان نتوانستن یک وجب از این خاک کشور را تصرف کنند.



علیزاده در ادامه افزود: دفاع مقدس به مردم ایران اثبات کرد اگر متحد و متمسک به اسلام و پیرو فرمایشات رهبر دینی قرار داشته باشند و دنیا هم بر علیه ایران متحد شده باشد باز هم نمی‌توانند ذره‌ای از خاک کشور را چپاول کنند.



وی با بیان اینکه وقتی جهان قدرت ایران را در دفاع مقدس درک کرد بسیاری از تهدیدها بر علیه ایران خنثی شد و با پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۹ تا کنون هیچ‌گونه حمله نظامی به ایران صورت نگرفته است، اظهار کرد: دشمن متوجه شده است که شاید آغازکننده تجاوز به کشورمان باشد؛ اما آنها تمام‌کننده تجاوز به کشور نخواهند بود.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول جنگ تحمیلی کشور ایران حتی برای جزئی‌ترین امکانات از جمله گونی برای درست‌کردن سنگر محتاج بیگانگان بود؛ اما هم اکنون باهمت متخصصین با تولید زیر دریایی پهپادهای مختلف، موشک‌هایی نقطه زن با برد ۲۳۰۰ کیلومترمربع و موشک‌هایی که امکان ردیابی برای آن وجود ندارد متوجه شده‌ایم که ما می‌توانیم بدون دخالت بیگانگان مشکلات را حل کنیم.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: کشور ایران علاوه بر پیشرفت صنایع دفاعی در صنایع پزشکی، زیستی، تکنولوژی، مهندسی و... پیشرفت چشمگیری داشته است.


وی در ادامه افزود: دفاع مقدس برای ملت ایران یک نوع فرهنگ و مدیریت را به ارمغان آورد اگر ما همچون زمان جنگ تحمیلی کشور را مدیریت کنیم می‌توانیم تمام موانع و مشکلات را مرتفع و به قله‌های مدنظر برسیم.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان غیور کشورمان که دفاع مقدس را ندیده‌اند، افزود: شما جوانان وارثان دوران درخشان باشکوهی هستید و از برکات دوران دفاع مقدس ملت‌های آزاده عالم یاد گرفته‌اند که چگونه روی پای خود بایستند.



علیزاده با بیان اینکه جوانان  قدر ایران را بدانند چرا که جوانان دنیادوست دارند همچون جوان ایرانی باشند، افزود: جوانان برای رفع گوشه‌ای از ابهامات خود به مشکلات، بحران‌ها و شرایط کشورهایی همچون یمن لبنان عراق افغانستان سوریه و حتی برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی و برخی کشورهای آفریقایی دقت کنند.



وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دررابطه‌با جوانان افزود: رهبر انقلاب از جوان ایران خواستار تحصیل تهذیب و ورزش است جوان کشور می‌بایست شاداب و سرآمد قله‌های فتح علم در دنیا باشد.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان تمام توان خود را برای ناامید کردن جوان ایرانی بکار برده است و در دنیا هیچ کشوری مانند ایران وجود ندارد که به این اندازه دشمنان بتوانند به‌صورت گسترده و فراگیر در شبکه‌های مجازی، تلویزیونی و رادیویی تمام توان خود را بکار ببرند تا جوان ایرانی را گمراه ناامید کنند.



علیزاده خطاب به مسئولین گفت: قدر مردمی که نظام شاهنشاهی را شکست داد و دفاع مقدس را آفرید را بدانید مردمی که با نثار خون جوانان خود و خنثی‌کردن یکی پس از دیگری توطئه‌های دشمنان و حتی آشوب و فتنه‌های شهریور سال گذشته در کشور پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.

 


وی در پایان از مسئولین خواست در هر جایگاهی که هستند نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌بر شان مسئولین در نوکری مردم است را آویزه گوش خود کرده و در این راستا برای خدمت جهادی به مردم کوتاهی نکنند.




انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از