حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه:

توکل بر خدا تضمین‌کننده آرامش در امور است

توکل بر خدا تضمین‌کننده آرامش در امور است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: انسان در زندگی دچار سختی‌هایی می‌شود که برای عبور از آنها به جهت ضعف‌هایی که در درون خود دارد، نیازمند توکل و استعانت به یک قدرت لایزال است تا بتواند به آرامش دست یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبعلی فرزین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و خودشناسی است، گفت: ماه رمضان همانند دانشگاه خودسازی است و خوشا به ‌حال آنان که در این دانشگاه با نمرات عالی قبول می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در ادامه افزود: روزه‌داری مراحل و شرایطی برای انجام دارد و آنچه که اغلب به‌جای می‌آورند؛ یعنی نخوردن و نیاشامیدن نخست گام محسوب می‌شود و در مراحل بعدی مراقبت از اعضا و جوارح است که انسان را به درجات کمال می‌رساند.

وی با بیان اینکه خوان الهی در ماه مبارک رمضان فرصتی برای بهره‎‌‌گیری از رحمت واسعه اوست، ابراز کرد: خداوند در این ماه فرصت توبه و استغفار را در اختیار بندگان خویش قرار داده تا با توبه واقعی از رحمت و مغفرت خداوند بهره‌مند شوند.

فرزین همچنین با بیان اینکه رمضان ماه امید و اتکال به خداوند متعال است، افزود: انسان در زندگی دچار مشکلات و سختی‌هایی می‌شود که برای عبور از آنها به جهت ضعف‌هایی که در درون خود دارد، نیازمند توکل و استعانت به یک قدرت لایزال است و خداوند تنها قدرتی در نظام هستی است که می‌تواند انسان را از دریای مواج بحران‌ها نجات دهد.

وی با بیان اینکه مرحوم نراقی توکل را «حواله‌کردن تمام امور به خداوند و بیزار شدن از هر حول و قوه الهی» تعریف می‌کرد، اذعان داشت: توکل تضمین الهی برای کسی است که حامی و پشتیبان حق است؛ یعنی اگر به راه خدا بروید، از نوعی حمایت و پشتیبانی الهی برخوردار خواهید شد.

فرزین خاطرنشان کرد: ناامیدی سبب شکست امت اسلامی می‌شود و اگر مؤمنان ناامیدی را ولو در سخت‌ترین شرایط کنار گذاشتند خداوند نیز آن‌ها را یاری خواهد کرد البته امید به خداوند باید همراه با تلاش و کوشش باشد در غیر این صورت امید کاذب است و راه به جایی نخواهد برد.

بنا به گفته این مقام مسئول گاهی در جامعه تنگناهای شدید اقتصادی و نارضایتی‌ها به وجود می‌آید و برای عده‌ای سؤال می‌شود که نصرت الهی چه زمانی حاصل می‌شود که اگر مؤمنان ناامید نشوند و کمی صبر پیشه سازند قطعاً از نصرت الهی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از