حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
فعال حوزه مسکن مطرح کرد:

حذف الزام به‌کارگیری مجریان ذی‌صلاح در پروژه‌ها

حذف الزام به‌کارگیری مجریان ذی‌صلاح در پروژه‌ها

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان سمنان گفت: تأکید سازمان نظام‌مهندسی بر حضور مهندسان مجری ذی‌صلاح در پروژه‌های متعلق به انبوه‌سازان قابل‌پذیرش نبوده و نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ جهان غیبی با اشاره به اینکه اختلاف عقیده‌ای بین انجمن انبوه‌سازان و سازمان نظام‌مهندسی در خصوص نقش‌آفرینی مهندسان ذی‌صلاح در پروژه‌های متعلق به انبوه‌سازان وجود دارد که تاکنون چند جلسه برای حل این اختلافات برگزار شده است، گفت: تعداد زیادی از اعضای انجمن انبوه‌سازان دارای تجربه‌های بسیار و شرکت‌های دارای رتبه هستند و برخی بالای ۲۰ سال تجربه کار در انبوه‌سازی دارند.

 وی افزود: حضور مهندسان مجری ذی‌صلاح را در پروژه‌های متعلق به انبوه‌سازان غیرلازم می‌دانیم؛ نقش‌آفرینی مهندسان مجری ذی‌صلاح بیشتر در پروژه‌های که افراد عادی و یا سایر صنوف در حوزه مسکن انجام می‌دهند، ضرورت دارد.

 غیبی ادامه داد: انبوه‌سازان متعددی داریم که دارای رتبه ارشد انبوه‌سازی هستند و هیچ محدودیتی در ساخت تعداد طبقات، تعداد واحد و یا متراژ پروژه برایشان متصور نیستیم.

 این فعال صنعت ساختمان گفت: وقتی یک انبوه‌ساز صلاحیت ساخت‌وساز و انبوه‌سازی را تحصیل‌کرده حضور مهندس مجری معنایی پیدا نمی‌کند؛ حال‌آنکه نقش‌آفرینی و حضور مهندسان ناظر در این پروژه‌ها قابل‌قبول و پذیرفتنی است.

 غیبی گفت: اهتمام و تلاش ویژه دولت بر محور کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن در کشور است حذف پارامترها و مولفه‌های غیرضرور و هزینه بر می‌تواند اقدامی در راستای سیاست‌های دولت باشد.

 نایب‌رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان سمنان افزود: امیدواریم مذاکرات انبوه‌سازان با سازمان نظام‌مهندسی زمینه تسهیل در ساخت‌وسازها و کاهش قیمت تمام شده مسکن را فراهم سازد.


منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از