حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

حرم امام رضا کعبه عاشقان عالم است

حرم امام رضا کعبه عاشقان عالم است

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: وجود امام رضا (ع) در ایران افتخاری برای مردم ایران و کعبه اهل ولایت است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اصغر ابراهیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان بخشی از زندگی‌نامه امام رضا (ع) گفت: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان بوده و در یازدهم ذی‌القعده سال 148 هجری قمری متولد شدند و نام مبارکشان را علی  گذاشتند؛ زیرا 16 روز پس از شهادت جد بزرگوارشان امام صادق (ع) متولد شدند.

مدیرحوزه‌های علمیه استان سمنان در ادامه افزود: کنیه امام رضا (ع) ابوالحسن بوده که میان حضرت و پدرشان امام موسی کاظم (ع) مشترک است، این حضرت از القاب بسیاری برخوردار هستند که مشهور‌ترین آن‌ها رضا، صابر، رضی و وفی است.

ابراهیمی‌فر عنوان کرد: امام رضا (ع) پس از شهادت امام موسی کاظم (ع) عهده دار مقام امامت شدند و این امامت از جانب خداوند ، تصریح پیامبر (ص) و تاکید پدرشان امام موسی کاظم (ع) صورت گرفت.

وی با بیان زیور فضایل اخلاقی در امام رضا (ع) گفت: حضرت سرشار از کمالات نفسانی آراسته و منزه از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی بودند.

ابراهیمی فر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی اخلاقی و رفتاری امام رضا (ع) شامل؛ ولایت‌مداری، وحدت، اخلاق عالی و ممتاز با دیگران، پرهیزکاری و تقوا، سخاوت، صبر و استقامت در برابر تندی‌ دشمنان است.

وی تاکید کرد: امام رضا (ع) بیش‌تر سال‌های عمرش را در زادگاهش مدینه که مدفن پاک رسول خدا (ص) و اجداد طاهرشان است به تبیین معارف دینی و سیره نبوی پرداخته و به سبب خصوصیات اخلاقی رئوفانه محبوب دل‌های مردم شدند و نه‌تنها مردم مدینه بلکه مردم سراسر مملکت‌های اسلامی از پیروان و گوش به فرمان اوامر حضرت بودند.

ابراهیمی‌فر ابراز کرد: امام رضا (ع) با دسیسه‌چینی مأمون خلیفه عباسی  در ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری  مسموم شده و به شهادت رسیدند و پیکر مطهر ایشان در حوالی توس که حال مشهد نام دارد به خاک سپرده شد و این مزار تبدیل به کعبه اهل ولایت در سراسر جهان شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از