حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه شهمیرزاد مطرح کرد:

کریمه اهل‌بیت الگویی برای رسیدن به تکامل

کریمه اهل‌بیت الگویی برای رسیدن به تکامل

امام جمعه شهمیرزاد گفت: زنان با الگوگیری از حضرت فاطمه معصومه (س) در مسیر سعادت قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا رحیمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارفرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به ویژگی‌های بارز منزلت و جایگاه زن در اسلام گفت: جایگاه مادری به‌عنوان مهم‌ترین نقش در تربیت فرزندان، شبیه دانشگاهی است که در آغوش مادری شکل می‌گیرد که مادران باتربیت صحیح و اصولی فرزندان، می‌توانند نسلی آگاه و متعهد به ارزش‌های اسلامی پرورش دهند.

 امام‌جمعه شهمیرزاد، در خصوص راه‌های بهره‌برداری از زندگی حضرت معصومه (س) به‌عنوان الگویی برای زنان امروزی، بیان کرد: مطالعه زندگینامه و رفتار حضرت معصومه (س)، از جمله مقام علمی و پاسخگویی به مسائل شرعی مردم، می‌تواند الهام‌بخش زندگی باشد. 

 رحیمی‌زاده تصریح کرد: زنان می‌توانند با الگوگیری از شخصیت‌های برجسته دینی، در مسیر تعالی و کمال گام بردارند.

 وی به اهمیت زیارت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: زیارت با شناخت ایشان، ورود به بهشت را برای زائر واجب می‌کند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت معنویت و وابستگی به خاندان اهل‌بیت است که زیارت این بزرگواران نه‌تنها یک سفر معنوی، بلکه فرصتی برای تأمل و بازگشت به اصول و ارزش‌های اسلامی است.

رحیمی‌زاده به اهمیت به‌کارگیری ارزش‌های اسلامی در زندگی روزمره زنان اشاره و اظهار کرد: توجه به مفاهیم دینی مانند حیا و عفت، زمینه‌ساز به‌کارگیری آن‌ها در زندگی و ارتقای جامعه است.

 وی همچنین تصریح کرد: این ارزش‌ها می‌توانند در تمامی جنبه‌های زندگی، از خانواده گرفته تا جامعه و حتی عرصه‌های بین‌المللی، تأثیرگذار باشند.

رحیمی‌زاده درباره الگوبرداری دختران امروزی از سبک زندگی حضرت معصومه (س) برای موفقیت در جامعه، اظهار کرد: دختران امروزی می‌توانند با الهام از رفتار امامان و حضرت معصومه که برگرفته از قرآن و سیره پیامبر (ص) است، در تمامی عرصه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی به رشد و تکامل دست یابند.

 وی افزود: این رفتارها که معصومانه و عقلانی هستند، با مطالعه زندگینامه آن بزرگواران و عمل به این رفتارها، قابل‌اجرا بوده و قطعاً به خوشبختی منجر خواهد شد.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه توجه به سیره و زندگی امامان، به‌ویژه حضرت معصومه (س)، می‌تواند به‌عنوان یک منبع الهام‌بخش برای زنان در تمامی ابعاد زندگی عمل کند، گفت: این الگوها که نمونه‌هایی از صبر، استقامت، دانش و تقوا هستند، می‌توانند راهنمایی برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در زندگی باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از