حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
رئیس بسیج سازندگی استان سمنان:

رزمایش «جهادگران فاطمی 4» برگزار می‌شود

رزمایش «جهادگران فاطمی 4» برگزار می‌شود

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی از 9 مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ جهادگر استان سمنان در این رزمایش حضور خواهند یافت.

مهدی کاشفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی چهار در سطح استان سمنان، گفت: رزمایش جهادگران فاطمی نماد بارزی از همت، ایثار و تلاش‌های خالصانه جوانان انقلابی و مؤمن است که با نیت پاک و انگیزه‌ای والا، قدم در مسیر سازندگی و آبادانی گذاشته‌اند.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه این رزمایش با فعالیت گروه‌های جهادی و خدمت خالصانه از ۹ مرداد آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت، افزود: این رزمایش فرصتی است تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های جوانان جهادگر، گام‌های مؤثری در جهت رفع محرومیت‌ها و توسعه مناطق کم‌برخوردار استان برداریم.

وی هدف از اجرای این رزمایش را ارتقاء سطح آمادگی و توانمندی جهادگران بسیجی، خدمت‌رسانی به مناطق محروم و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در میان جوانان عنوان کرد.

کاشفی از حضور ۶ هزار و ۷۰۰ جهادگر استان دررزمایش جهادگران فاطمی چهار خبر داد و افزود: این جهادگران در قالب ۶۵۰ گروه جهادی در مناطق محروم به ارائه خدمات می‌پردازند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی چهار در ۱۳ کارگروه انواع عرصه و فعالیت اجرا خواهد شد، تصریح کرد: گروه‌های جهادی در عرصه‌های عمرانی، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، جهاد تبیین، جهاد دانش‌بنیان، خواهران، کشاورزی، عشایری و دامپروری، آسیب اجتماعی، پدافند غیرعامل، آموزشی و فرهنگی، رسانه، کمک مؤمنانه سازماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه جهادگران در یک‌هزار و ۳۴۹ عرصه فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: عرصه فعالیت‌های رزمایش جهادگران فاطمی چهار در ابعاد مختلفی شامل آب‌رسانی، لایروبی قنات‌ها، ساخت خانه برای محرومان، اقتصاد مقاومتی و توسعه کارگاه‌های کوچک اشتغال‌زا، مدرسه، خانه بهداشت، توزیع بسته معیشتی، خدمات مؤمنانه و... است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این رزمایش، گروه‌های جهادی از نقاط مختلف استان در مناطق محروم و کم‌برخوردار حضور خواهند داشت، اظهار کرد: جهادگران به ارائه خدمات مختلف از جمله ساخت و تعمیر مسکن، ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی، توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و مردم خیر و نیکوکار برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با مشارکت گسترده جهادگران، گامی مؤثر در جهت رفع مشکلات و نیازهای مردم محروم استان برداشته شود.

این مقام مسئول از تمامی جهادگران بسیجی و داوطلبان دعوت کرد تا با حضور فعال در این رزمایش، ضمن تقویت روحیه تعاون و همدلی، به یاری هم‌وطنان نیازمند بپردازند و نقش مهمی در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی ایفا کنند.

کاشفی از افتتاح ۳۳ طرح در اولین روز از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی چهار در سطح استان خبر داد و گفت: پنج پروژه در میامی، چهار پروژه در شاهرود، سه پروژه در دامغان، چهار پروژه در سمنان، دو پروژه در مهدی‌شهر، یک پروژه در سرخه، ۶ پروژه در آرادان، پنج پروژه در گرمسار و سه طرح دانشجویی افتتاح خواهند شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از