حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/06/27 شمسی | 2024/09/17 میلادی
مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد:

افزایش ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان

افزایش ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سمنان

مدیرکل گمرک سمنان گفت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته افزایش ۸۹ درصدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مرتضی حاجیان‌نژاد در رابطه با میزان صادرات استان سمنان گفت: ۶۶ هزار و ۶۸۴ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار از گمرک سمنان از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان اظهار کرد: آمارها نشان‌دهنده افزایش ۹۷ درصدی کالاهای صادراتی سمنان از لحاظ وزنی است.

وی ادامه داد: شمش سرب، مصنوعات پلاستیکی، کیسه گرانول کامپاند، کلرو کلسیم، کربنات سدیم، روغن‌پایه، هیدروکربن، پروپیلن، اسیدسولفوریک، سیم و کابل، سرب تصفیه نشده، روغن تصفیه شده، کولر آبی، ظروف پلاستیکی، مواد شوینده، روغن تصفیه نشده، ورق آلومینیوم، نمک خوراکی، ماشین لباسشویی، کاشی و سرامیک، دستگاه پرولیز، کرک بزی، فروسیلیس، پانل گچی و تافی مغزدار از جمله مواد معدنی، غذایی و صنعتی صادراتی سمنان است.

وی گفت: عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، کویت، هند، ازبکستان و ارمنستان از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی سمنان به شمار می‌روند.

این مقام مسئول اضافه کرد: 4 هزار و ۸۱۹ تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون و ۳۰۳ هزار دلار به گمرک استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، چین، آلمان، کره و امارات وارد و ترخیص شد که از لحاظ وزنی هشت درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۱۲ درصد کاهش داشت.

درآمدزایی ۶۲۳ میلیارد ریالی گمرک سمنان

مدیرکل گمرک سمنان با اشاره به افزایش 5 درصدی درآمد این اداره کل در دو ماه ابتدایی ۱۴۰۳، اضافه کرد: گمرک استان در این مدت بدون احتساب ضمانت‌نامه‌ها، افزون بر ۶۲۳ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال درآمد داشت که ۵۶۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از آن مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی افزود: طی همین مدت ۴۸ پرونده به ظن قاچاق به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال توسط سازمان‌های مربوطه کشف و در اداره کل گمرک سمنان تشکیل پرونده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از