حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
یادداشت/

حفظ سنگر انتخابات نیازمند اتحاد و همدلی است

حفظ سنگر انتخابات نیازمند اتحاد و همدلی است

دوران دفاع مقدس‌ نمایش عظیم مشارکت مردمی بود و در زمان خاص کنونی نیز اهمیت انتخابات کمتر از دوران دفاع مقدس نیست و باید برای دفاع در برابر حملات همه‌جانبه دشمنان و تلاش برای عدم مشارکت در انتخابات مهیا و متحد شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، صحنه دفاع مقدس‌ نمایش همبستگی و اتحاد آحاد ملت ایران با یکدیگر بود و قطعاً عبور از بحران جنگ تحمیلی باتوجه‌به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی جز با اتحاد و همبستگی داخلی میسر نبود.

پیرزنی که از روستایی دورافتاده تنها دارایی‌اش که ممکن بود چند دانه تخم‌مرغ و یا چند رأس گاو گوسفند باشد را راهی جبهه می‌کرد، تا آن رزمنده‌ای که باوجود جانبازی بازهم راهی جبهه می‌شد همه این‌ها نشان از اتحاد ملت ایران و داشتن تفکر بسیجی در بین لایه‌های مختلف جامعه بوده است.

فلذا دوران دفاع مقدس‌ نمایش عظیم مشارکت مردمی بود و در زمان خاص کنونی نیز اهمیت انتخابات کمتر از دوران دفاع مقدس نیست و باید برای دفاع در برابر حملات همه‌جانبه دشمنان و تلاش برای عدم مشارکت در انتخابات مهیا و متحد شویم.

در شرایط کنونی دشمنان شب و روز در حال تلاش برای تبلیغات جهت عدم مشارکت مردمی در مسئله مهم کشور یعنی انتخابات است و قصد دارد با تلاش برای کاهش مشارکت به مطامع پست خود دست یابد.

اما برای پیداکردن مسیر درست باید به سخنان بزرگان و عالمان رجوع کنیم که همواره تأکید کرده‌اند هرگاه در شناخت دوست و دشمن و در یافتن مسیر صحیح دچار مشکل شدید ببینید دشمن کجا را هدف قرار داده است و مطمئن باشید همان جا نقطه قوت شماست و دشمن بر نقاط قوت کشور همواره تمرکز خواهد کرد.

اگرچه مسائل و مشکلات در همه کشورها و همچنین کشور ایران همیشه بوده و هست؛ اما حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب مسئولین پاک، دغدغه‌مند و سالم، موجب خواهد شد تا مشکلات کشور کمتر شود.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: «انتخابات حق شماست» یعنی خودتان و خودمان حق انتخاب داریم تا جهت به‌حداقل‌رساندن مشکلات و عبور از موانع بهترین‌ها را انتخاب کنیم تا کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند که توان حل مشکلات کشور را داشته باشد.

یادداشت-حسین هراسانیان، محقق و پژوهشگر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از