حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
نماینده مردم دامغان در مجلس عنوان کرد:

رسوایی غرب با استانداردهای دوگانه

رسوایی غرب با استانداردهای دوگانه

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل تلگرام به‌دلیل نقض قوانین فرانسه در حالی دستگیر شد که این کشورهای استعمارگر نگران فیلترینگ فضای مجازی در ایران هستند.

علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به سانسور اخبار رسانه‌های غربی در مورد دستگیری مدیرعامل تلگرام در فرانسه گفت: دولت فرانسه مدعی است که پاول دوروف سیاست‌های حکمرانی فضای مجازی آن دولت را رعایت نکرده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در حال حاضر این فرد پس از تفهیم اتهام و با ارائه وثیقه و همچنین تحت نظارت قضایی آزاد شده است.

وی با بیان اینکه غرب خواستار آزادی بی‌حد و مرز فضای رسانه‌ای در ایران است، اظهار کرد: این موضوع در حالی است که فرانسه حکمرانی فضای مجازی خودش را به‌شدت تحت کنترل دارد. 

علیزاده با اشاره به محدودیت اپلیکیشن تیک‌تاک در کشور آمریکا ابراز کرد: با وجود آنکه مدیر تیک‌تاک طبق خواسته آمریکایی‌ها عمل ‌کرد؛ اما به‌دلیل نقض قوانین حریم خصوصی و امنیت ملی توسط سیاست‌مداران این کشور تحت ‌فشار قرار گرفت و محدود شد.

این عضو خانه ملت با بیان اینکه در انگلیس، آلمان و فرانسه حکمرانی فضای مجازی وجود داشته و رعایت کامل قوانین آن مورد تأیید و تأکید دولت‌های آن‌هاست، اظهار کرد: متأسفانه در داخل ایران، جریانی آگاهانه و یا ناآگاهانه در خط دشمن مشغول به فعالیت هستند و هدفشان ولنگاری کامل فضای مجازی‌ است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ولنگاری فضای مجازی و تبدیل‌شدن آن به قتلگاه، گفت: باید با توجه ‌به اتفاقاتی که در دنیا می‌افتد در ایران نیز حکمرانی فضای مجازی صورت گیرد.

علیزاده با بیان اینکه نمی‌توان فضای مجازی را تعطیل کرد بلکه می‌بایست قانون‌مند شود، اظهار داشت: متأسفانه کسانی که نانشان در ولنگاری و بی‌قانونی این محیط است اجازه نمی‌دهند که این فضا شکل قانونی به خود بگیرد. 

به گفته وی، دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی می‌بایست با توجه ‌به مسائل این‌چنینی که در جهان رخ می‌دهد نسبت به قانونمند کردن فضای مجازی مبادرت ورزند و البته ناگفته نماند حتی کشورهای کوچک نیز به دنبال قانون‌مداری این محیط هستند. 

علیزاده با تأکید بر اینکه سارقان فضای مجازی باید دستگیر شوند، گفت: کسانی هم در این فضا به کسب و کار متعارف مشغول هستند که می‌بایست محیطی امن برای ادامه فعالیت آن‌ها فراهم شود.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم آسیب‌ها و ضررهای آن برای نسل‌های آینده کشور بسیار بیش‌تر از منفعت حضور در این فضا خواهد بود.

علیزاده با اشاره به اینکه کشورهای استعمارگر به‌دنبال مصادره پلتفرم‌ها به نفع اهداف استعماری خودشان هستند، بیان کرد: وقتی کشوری پلتفرمی را ایجاد می‌کند به دنبال منفعتی برای رسیدن به اهداف مدنظر خودش است.

این عضو خانه ملت با اشاره به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی، اظهار کرد: هرکسی بخواهد در داخل ایران فعالیت داشته باشد باید قوانین و حکمرانی ما را بپذیرد و بر اساس آن فعالیت کند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از