حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

حیات اجتماعی در گروی نهضت عاشورا است

حیات اجتماعی در گروی نهضت عاشورا است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ادامه حیات بشری مدیون وقوع یک سری از اتفاقات و وقایعی است که یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین این اتفاقات در جامعه بشری واقعه عاشورا است.

احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، گفت: حیات اجتماعی ما کاملاً به نهضت عاشورا و ادامه‌دادن و زنده نگه‌داشتن اقامه عزای سید و سالار شهیدان (ع) وابسته است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان منش و رفتار تک‌تک شهدای واقعه عاشورا برای همه افراد جامعه به‌خصوص نسل امروز به‌عنوان درس و الگویی بی‌بدیل محسوب می‌شود؛ تأکید کرد: شایسته است ایام عزای سید و سالار شهیدان (ع) را فرصتی مغتنم در بهره‌گیری از معارف اصیل دین مبین اسلام برشمریم.

 

وی افزود: تأثیر پرداختن اقشار مختلف مردم و به‌خصوص جوانان به شرکت در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) باعث می‌شود تا هر ساله با فرارسیدن ماه محرم شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های شکل‌گرفته علیه حجاب و عفاف در یک سال اخیر در سطح استان سمنان و چه‌بسا در سطح کشور باشیم.

 

ریواده در ادامه عنوان کرد: هرچه ارتباط انسان با اهل‌بیت اسلام ناب محمدی و نهضت عاشورا محکم‌تر و عمیق‌تر شود در نتیجه دستیابی به سعادت دنیا و آخرت برای فرد محتمل‌تر شده و هدف متعالی انقلاب اسلامی که باید آن را در آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب جست؛ چیزی جز این مهم نیست.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تأثیر آموزه‌های مکتب عاشورا، گفت: مکتب عاشورا و در ادامه آن مکتب امام و انقلاب باعث شده تا امروزه جوانان جمهوری اسلامی ایران با تأسی از ۷۲ شهید کربلا، با دست‌خالی و با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که دنیای استکبار به شیوه‌ای ناجوانمردانه به این ملت تحمیل کرده است؛ با اتکای به باوری برآمده از مکتب امام حسین (ع) عرصه‌های گوناگون علمی فناوری و دانش را باعزت و اعتمادبه‌نفس پشت سر بگذارند.

 

وی با بیان این‌که حضور و نقش‌آفرینی ملت و جوانان ما در دفاع مقدس دفاع از حرم اهل‌بیت دفاع از سلامت و دفاع از امنیت تجلی عینی وفاداری مردم مسلمان ایران به مکتب عاشورا و الگوپذیری درست از این مکتب جاودانه است؛ اذعان داشت: عشق به اهل‌بیت (ع) و مکتب عاشورا به‌مثابه بیمه‌نامه‌ای برای حفظ انقلاب اسلامی به شمار رفته و در این سال‌ها بارها شاهد شکسته‌شدن بن‌بست‌ها و فرونشستن آتش فتنه‌ها در این نظام به برکت خون شهدا تأسی از مکتب سیدالشهدا (ع) بوده‌ایم.

 

ریواده خاطرنشان کرد: ادامه حیات بشری مدیون وقوع یک سری از اتفاقات و وقایعی است که یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین این اتفاقات در جامعه بشری واقعه عاشورا است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: وسعت واقعه عاشورا به حدی است که در طی اعصار گوناگون بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران مسلمان و غیرمسلمان به شرح و تفسیر این واقعه پرداخته‌اند.

 

وی افزود: تبلور امروزی و معاصر قیام عاشورا را می‌توان در مبارزات مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تا ۵۷ یافت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز جمهوری اسلامی تبلور اسلام ناب محمدی است؛ لذا پاسداشت و ترویج این شعائر مهم و حیاتی یکی از کارهای بزرگ و اساسی محسوب می‌شود.

 

ریواده با تأکید بر این‌که امروز باید معارف عمیق نهضت عاشورا  به‌درستی و شیوه‌ای فصیح به جوانان و نوجوانان ما منتقل شود؛ گفت: در این صورت است که می‌توانیم همچنان رویش‌هایی همچون مکتب حاج‌قاسم سلیمانی که بعد از قرن‌ها این مکتب دارای همان ارزش‌ها و اهداف مکتب عاشورا است را در نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد:  تعالی، ترقی و پیشرفتی که در عرصه‌های مختلف دینی، سیاسی و فرهنگی که هر سال مراسمات و اقامه عزای سید و سالار شهیدان (ع) را پرمحتواتر و عمیق‌تر از سال‌های گذشته می‌سازد؛ برگرفته از رویش‌هایی است که از مکتب امام (ره) که خود برگرفته از مکتب عاشورا بوده، به‌دست‌آمده است.

 

پایان پیام/

حیات اجتماعی در گروی نهضت عاشورا است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از