حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
کارشناس مذهبی تاکید کرد:

ضعف آموزش و پررورش در تربیت دینی دانش‌آموزان

ضعف آموزش و پررورش در تربیت دینی دانش‌آموزان

کارشناس مذهبی گفت: متأسفانه آموزش‌وپرورش نتوانسته نیازهای معنوی دانش‌آموزان را با برنامه‌های کارشناسی شده مرتفع و تکمیل کند.

عفت دیابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: نسل نوجوان و جوان امروزی از نظر اعتقادی برای برقراری ارتباط با خداوند نیازمند برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی خاص و ویژه توسط مسئولین هستند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: متأسفانه آموزش پرورش نتوانسته است که خلأ و نیازهای معنوی دانش‌آموزان را با برنامه‌های کارشناسی شده مرتفع و تکمیل کند.

وی ضمن اشاره به حضور رضایت‌بخش دهه هشتادی و نودی‌ها در اعتکاف امسال تصریح کرد: زمانی که برای نسل امروزی فضای معنوی محیا شود به‌اندازه خلوص و ظرفیت خود از این فضاها استفاده خواهند کرد و باتوجه‌به تربیت و آموزش خانوادگی قطعاً از این برنامه‌های معنوی بی‌نصیب نخواهند ماند.

دیابی با بیان مشکلات حضور نوجوانان و جوانان در فضای مجازی خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: خانواده باید مشکلات و صدمات حضور فرزندانشان را در فضای مجازی جدی بگیرند و سعی کنند دستاوردهای معنوی حضور فرزندانشان را در مراسم‌های معنوی و تربیتی حفظ کنند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری مراسم‌های معنوی که از طرف مساجد و کانون‌ها برگزار می‌شود، خانواده نیز جهت تربیت اصولی فرزندانشان با این مراکز تربیتی در تعامل باشند و در این زمینه فرزندانشان را بیشتر حمایت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: یک مادر به‌عنوان کانون تربیت خانواده باتوجه‌به محبتی که خداوند برای فرزندش در وجود وی قرار داده تا از هر لحاظ مراقب فرزندش باشد که نمونه بارز آن دقت در تهیه غذا جسم فرزندان می‌توان عنوان کرد که در مقابل غذای روح فرزندانش نیز می‌بایست از حساسیت و دقت لازم برخوردار باشند.

دیابی در ادامه تصریح کرد: فرزندان ما هر کدام از ظرفیت خاصی برخوردار هستند که باتوجه‌به برنامه‌ریزی و زمینه‌های تربیتی در خانواده به‌ویژه توسط مادران خانواده می‌توان آنان را از خطرات فرهنگی، اجتماعی و... محافظت کرد.

این کارشناس مذهبی افزود: وقتی کودکان وارد فضای مدرسه می‌شوند به‌خاطر استرس‌های خاص آن زمان شاید برای ورود به مدرسه مقاومت کند؛ اما مادر با هنرنمایی شرایط حضور فرزند را در مدرسه محیا می‌کند و فرزندان مدارج علمی را در مقاطع مختلف با حمایت پدر و مادر کسب می‌کنند.

دیابی در ادامه تصریح کرد: بنابراین مادران می‌توانند در آموزه‌های دینی هنرنمایی کرده و با رفتار و رابطه دوستانه با فرزندانشان در تربیت دینی آنان را حمایت و هدایت کنند.

وی در پایان افزود: دشمنان در تلاش هستند که فرزندان ما را از کانون خانواده جدا کنند و به اردوگاه فکری و ذهنی پوشالی خود هدایت کنند؛ بنابراین مادر به‌عنوان پایگاه تربیتی می‌تواند از فرزندانش در مقابل برنامه‌های و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی محافظت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از