حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی:

دانش‌آموزان نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند

دانش‌آموزان نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی سمنان نسبت به رعایت نکات و اصول بهداشتی توسط شهروندان برای پیشگیری از افزایش و گسترش بیماری‌های عفونی در ماه‌های پیشرو خبر داد.

محمدناصر رهبر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، دررابطه‌با شایعه شیوع بیماری‌های عفونی در سطح شهرستان سمنان گفت: فصل پاییز مانند سال‌های گذشته فصل افزایش بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا، کووید ۱۹ است.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه افزود: شیوع بیماری‌های عفونی نسبت به سال گذشته در این فصل افزایش چشمگیری نداشته است.

 

رهبر خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت نکات و اصول بهداشتی در این موضوع از افزایش و گسترش بیماری‌های عفونی در ماه‌های پیشرو پیشگیری کنند.

 

وی افزود: با سردشدن هوا ویروس‌های عفونی آمادگی لازم را جهت افزایش و انتقال در مناطق و مکان‌های مختلف را خواهد داشت.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن هشداردادن به دانش‌آموزان برای رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی در مدارس خاطرنشان کرد: در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده مانند مدارس احتمال گسترش ویروس‌های عفونی بیشتر خواهد بود.

 

پزشک معتمد دانشگاه علوم پزشکی در پایان افزود: نمی‌توان گفت موج جدیدی از شیوع و انتقال بیماری‌های عفونی صورت‌گرفته است؛ اما با کاهش دمای هوا شهروندان می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی در این زمینه پیشگیری کنند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از