حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان سمنان:

درب «باب‌المراد» از سمنان راهی عراق می‌شود

درب «باب‌المراد» از سمنان راهی عراق می‌شود

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان سمنان از اتمام ساخت درب «باب‌المراد» در این استان خبر داد و گفت: طی چند روز آینده این درب به عراق منتقل و نصب خواهد شد.

جبار دوستمحمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص تعهدات ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان سمنان گفت: تعهدی برای مردم استان سمنان در زمینه کمک به عتبات‌عالیات تعیین شده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات استان سمنان با بیان اینکه سرانه هر نفر در این استان ۱۵ هزار تومان اعلام شده است، افزود: استان سمنان در تحقق تعهداتش طی سالیان متمادی تقریباً در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته با همت مردم متدین و خداجوی استان تعهدات ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان محقق شد که امیدواریم امسال نیز با کمک خیرخواهانه عاشقان اهل ‌بیت به سقف تعیین شده برسیم.

دوستمحمدی با بیان اینکه نیروهای ستاد عتبات‌عالیات بدون دریافت حقوق از ستاد کار می‌کنند ادامه داد: طی سال‌ جاری بیش از ۲۰۰ نیروی متخصص از استان سمنان جهت اجرای پروژه‌ها به کشور عراق اعزام شده‌ است.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ نیرو متخصص استان سمنان در عراق مشغول به کار هستند و حدوداً یک ماه در آنجا می‌مانند.

وی با اشاره به برخی تعهدات این استان در کشور عراق، از مرمت صحن بیرونی حضرت زهرا (س) در نجف با همت خیران و ستاد عتبات این استان خبر داد و اظهار کرد: تقریباً کار مرمت صحن به اتمام رسیده و آماده تحویل است.

دوستمحمدی، ساخت صحن حضرت اباعبدلله الحسین (ع)  را به‌عنوان بزرگترین پروژه استان نام برد و گفت: اولین فاز این پروژه ساخت صحن بزرگ عقیله بنی‌هاشم زینب کبری (س) است که با بنای ۱۳۰ هزار متر مربع در چهار طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه صحن حضرت زینب (س) اظهار کرد: بیشتر کارها انجام شده و نیروهای اعزامی سمنان در مرحله نازک‌کاری و کاشی‌کاری هستند.

 به گفته این مقام مسئول تا یک سال آینده پروژه صحن بزرگ عقیله بنی‌هاشم زینب کبری (س) به اتمام خواهد رسید و تحویل عتبه حسینیه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: سالیان قبل در حوزه مرمت و بازسازی فضای داخل حرم مطهر توسط کارشناسان مجرب گنبد امام حسین (ع) مقاوم‌سازی شد که اقدام بسیار بزرگی بود.

دوستمحمدی از ساخت صحن امام حسن مجتبی(ع) از باب‌القبله تا بین‌الحرمین خبر داد و گفت: کارهای تخریب مناطق و مغازه‌ها جهت ساخت این صحن شروع شده و خرید زمین‌ها توسط دولت عراق صورت گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: صحن امام حسن مجتبی (ع) در وسعت ۱۴۰ هزار مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت صحن حبیب ابن مظاهر از باب‌الرأس تا پشت به قبله خیابان صدره، بیان کرد: اقداماتی اعم از خریدن مغازه‌ها و خانه‌های اطراف صحن مطهر در حال انجام است.

دوستمحمدی با بیان اینکه صحن بزرگ و باصفا و باکیفیت معماری اسلامی خواهیم داشت، گفت: با ساخت این صحن دیگر مشکل خاصی در اسکان زائر نخواهیم داشت.

وی، بازسازی و مرمت صحن حضرت ابوالفضل (ع) و بازسازی صحن امام محمدباقر (ع) را از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عنوان کرد و گفت: بازسازی و مرمت داخل صحن امامین کاظمین در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: این صحن تقریباً با ۱۵ هزار مترمربع بنا  در دو طبقه طی ۶ ماه دیگر به اتصال می‌رسد و به صحن حرم مطهر ملحق خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین اقدامات ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان سمنان در سامرا است، اظهار کرد: خریداری بخشی از زمین‌های حرم مطهر توسط دولت عراق صورت گرفته که صحنی در پشت قبله در حال ساخت است.

دوستمحمدی در ادامه افزود: در سامرا کارهای باقیمانده زیادی وجود دارد که در حال حاضر مرمت و بازسازی گنبد مطهر امامین عسگری، گلدسته‌ها، صحن و رواق‌ها در حال انجام است.

وی از ساخت درب باب المراد در استان سمنان خبر داد و گفت: کارهای طلاکاری این درب تقریباً تمام شده و چند روز آینده این درب پس از برگزاری مراسم بدرقه باب‌المراد در این استان ارسال و نصب خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به بازسازی سر درب اصلی ورودی حرم امام حسین (ع) گفت: استان سمنان کاشی‌کاری این پروژه را بر عهده دارد که هدیه هر کاشی ۲۵۰ هزار تومان است و کسانی که به نیت اموات کمک می‌کنند اسم‌شان در پشت کاشی ثبت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان اباعبدالله‌الحسین می‌توانند جهت کمک خیرخواهانه خود به حوزه بازسازی عتبات‌عالیات مراجعه کنند که از طریق پیامک مراحل مختلف نصب برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از