حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
تنها اقدام مسئولین سمنانی که انجام شد؛

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی در پی آلودگی هوا

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی در پی آلودگی هوا

پس از چندین روز سکوت مسئولین دررابطه‌با موضوع آلودگی هوا، طی نامه‌ای به دستگاه‌ها خواستار اقدامات توصیه‌ای و آماده‌باش آنها شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، این روزها با شروع هوای سرد در شهر خشک و کویری سمنان طبق روال سال‌های گذشته شاهد وارونگی دما و کاهش کیفیت هوا و در مقابل افزایش شاخص آلودگی هوا هستیم.


مسئله‌ای که مطالبه جدی رسانه‌ها و شهروندان سمنانی برای پاسخگویی مسئولین بوده و اما بازهم سکوت و بی‌تفاوتی مسئولین جایگزین اقدام به‌موقع در برابر موضوع آلودگی شد.


موضوعی که جان کودکان و گروه‌های حساس را تهدید می‌کند؛ اما مسئولین در کمال خونسردی در برابر این مسئله مهم پس از چندین روز سکوت در ظهر امروز جلسه‌ای تشکیل داده و بر اساس‌نامه‌ای به دستگاه‌ها خواستار آماده‌باش آنها شدند.


مجتبی قندالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد آلودگی هوا با رصد میانگین شاخص آلودگی طی ۲۴ ساعت و همچنین پایداری آلودگی سنجیده می‌شود؛ گفت: از ساعت ۱۱ صبح روز گذشته تا ساعت ۱۱ صبح امروز میانگین شاخص آلودگی هوا ۱۲۴ بوده و این میزان آلودگی در حدی نیست که نیاز به تعطیلی مدارس داشته باشد.


وی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر شاخص آلودگی روی عدد ۱۰۹ است و به طورکلی اوج تراکم و آلودگی از هنگام صبح تا نزدیک ظهر به مرور زمان کمتر می شود.


بنا به گفته معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان، در حال حاضر اقدامات توصیه‌ای به دستگاه‌های مربوطه از جمله آموزش‌وپرورش و اداره ورزش و جوانان برای جلوگیری از فعالیت روزشی در محیط باز و همچنین آمادگی اورژانس برای حوادث احتمالی زده شده و دستگاه‌های مربوطه در حالت آماده‌باش قرار دارند.


لازم به ذکر است شاخص کیفیت هوا به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل‌قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از