حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
استاد حوزه علمیه شهرستان سرخه:

پیاده‌روی اربعین حرکتی عدالت‌خواهانه است

پیاده‌روی اربعین حرکتی عدالت‌خواهانه است

استاد حوزه علمیه شهرستان سرخه گفت: پیاده‌روی اربعین حرکتی عدالت‌خواهانه از سوی انسان‌های آزاده است به همین علت دشمن از انعکاس آن هراس دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع) گفت: هدف این قیام زنده کردن دین اسلام است، اسلامی که به انحراف کشیده شده بود با قیام اباعبدالله (ع) این انحراف حل شد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین افزود: با قیام اباعبدالله الحسین انحراف و تزویر از بین رفت و بعدها اثر آن در زمان امام صادق و امام باقر (ع) که اسلام ناب بود، دیده شد.

 وی با بیان اینکه باید از قیام و شهادت اباعبدالله حسین (ع) درس شجاعت، خداباوری گرفت، اظهار کرد: امام حسین (ع) در آن زمان در مقابل کج‌فهمی و کج‌اندیشی‌ها ایستاد و قیام کرد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه قیام اباعبدالله یک قیام فعال و مؤثر بود، بیان کرد: قیام حضرت در برابر ظلم و ستم حاکمان زمانه بود و از سر مظلومیت صرف نبود که منجر به حماسه بزرگی شد.

 وی با اشاره به عبرت‌آموزی از قیام اباعبدالله (ع) گفت: با درس‌گرفتن از قیام اباعبدالله باید نسبت به قضایایی که در عالم اتفاق می‌افتد فعالانه موضع‌گیری کنیم. 

ابوطالبی با بیان اینکه باید در جامعه مؤثر و جریان‌ساز باشیم، اظهار کرد: اگر در دنیا ظلمی واقع می‌شود باید جلو این ظلم را بگیریم، همانند انقلاب اسلامی که این‌گونه در برابر ظلم در جهان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به سیر عزاداری برای اباعبدالله الحسین گفت: زیارت اربعین این راهپیمایی عظیمی که عشاق این طریق الحسین را طی می‌کنند نشان از ارادت زائران است. 

بنا به گفته ابوطالبی تمام دنیا این مراسم را پوشش تصویری  می‌دهند و همان‌گونه که می‌دانید مردم دنیا با ادیان مختلف از عظمت این اجتماع بزرگ متحیر مانده‌اند.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان از پیاده‌روی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی هراس دارند، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حرکتی عدالت‌خواهانه از سوی انسان‌های آزاده است به همین علت دشمن از انعکاس آن هراس دارد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از