حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

دشمن به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین مسئولان است

دشمن به‌دنبال تفرقه‌افکنی بین مسئولان است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است مشورت رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری در خصوص کابینه پیشنهادی چهاردهم سبب شد دشمن از تفرقه‌افکنی بین رئیس‌جمهور و رهبری ناامید شود.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به رأی اعتماد مجلس به کابینه دولت چهاردهم، گفت: در هیچ دولتی وزیران توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انتخاب نمی‌شوند؛ بلکه در مواردی همانند رئیس‌جمهور منتخب در رابطه با انتصاب اعضای کابینه با رهبری مشورت می‌شود و مشورت با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سبب می‌شود تا دشمنان از ایجاد تفرقه میان رئیس‌جمهور و رهبر نا‌امید شوند.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبری در نخستین دیدار با دولت چهاردهم گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند به حضور تعدادی از وزرا تأکید شده و شناختی از بعضی افراد نبوده است همچنین میزان افراد تأیید شده از سوی رهبر حدود ۳۰ درصد بوده است.

هراسانیان در ادامه افزود: در انتصاب اعضای کابینه بحث دخالت به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست؛ زیرا رئیس‌جمهور با اراده شخصی جهت مشورت از رهبری برای انتصاب اعضای کابینه لیست وزرا را همراه با رهبر مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به برخی افراد که در گذشته اشتباهاتی داشتند؛ اما در کابینه حضور دارند، گفت: افرادی که در کارنامه مدیریتی خود در گذشته مرتکب قصورات سطحی بوده‌اند در حضور مسئولان امنیتی تعهد داده و با توجه به رویکرد جذب حداکثری و همکاری همه جناح‌های سیاسی در دولت، مجلس شورای اسلامی نیز حضور این افراد را در کابینه تأیید کرد.

هراسانیان عنوان کرد: دشمنان برای ایجاد تفرقه میان رئیس‌جمهور، رهبری و مجلس و همچنین ایجاد فتنه در نظام تلاش کردند؛ اما خوشبختانه با مصلحت‌اندیشی‌های صورت‌گرفته تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مجلس برای تأیید صلاحیت افراد می‌تواند رأی صادر کرده و افراد را تأیید یا رد کند به همین میزان هم می‌تواند هنگام انجام قصورات توسط وزرا آن‌ها را استیضاح کند و این یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اختیارات مجلس است.

هراسانیان تأکید کرد: تاکنون وفاق ملی در دولت صورت‌گرفته و رویکرد، رفتار و گفتار رئیس‌جمهور تا حدودی این مسئله را تأیید کرده و امید است که این مسیر در دولت چهاردهم با همدلی و انتخاب‌های هوشمندانه ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: دولت چهاردهم در حال حاضر با هیچ دولتی قابل مقایسه نیست و تمام تلاش‌ها بر این مبنا صورت‌گرفته که کار دولت با رویکرد جوان‌گرایی هرچه سریع‌تر شروع شود.

هراسانیان با بیان اینکه نباید برخی بیانات و رفتارها را حاصل از نیرنگ در دولت چهاردهم برشمرد، گفت: نباید قبل از شروع کار دولت چهاردهم با نگاه منفی و قضاوت‌های گوناگون به این دولت نگریست.

وی عنوان کرد: نگرانی‌ها از بابت اینکه در آینده وزیران مرتکب قصور می‌شوند و آن را به رهبری متصل می‌کنند بی‌فایده است؛ زیرا ما در کشورمان رهبری حکیم و فرزانه داریم که با هوشمندی هرچه‌ تمام‌تر در حال رصد همه موضوعات هستند.

هراسانیان عنوان کرد: باید با صبر و حوصله شاهد بود که چقدر دولت چهاردهم به وعده‌ها و گفتار‌هایش پایبند است و نباید این دولت را در تراز مقایسه با سایر دولت‌ها قرار داد زیرا ترکیب به وجود آمده در دولت چهاردهم جدید بوده و باید با حفظ وحدت و انسجام ملی منتظر فاز اجرایی دولت چهاردهم باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از