حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
دلتنگان کربلا به شهر ری بروند
مدرس حوزه علمیه قم در گفتگو با مرآت:

دلتنگان کربلا به شهر ری بروند

مدرس حوزه علمیه قم گفت: هرکس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را زیارت کند، گویی امام حسین (ع) را زیارت کرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا علوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به زندگینامه حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام و از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است.

کارشناس معارف اسلامی در ادامه افزود: این حضرت در قرن دوم هجری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دوران جوانی به ایران به‌ویژه به منطقه ری سفر کرد.

علوی عنوان کرد: حضرت شاه عبدالعظیم (ع) به‌عنوان یک‌ عالم دینی و زاهد شناخته می‌شود و در مدت اقامت خود در ایران، به ترویج معارف اسلامی و اخلاقی پرداخت.

 مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در چهارم ربیع‌الثانی ۱۷۳ هجری قمری متولد شد و در سال ۲۵۰ هجری قمری در سن ۷۹ سالگی در ری به شهادت رسید و مرقد مطهر حضرت نیز در این شهر قرار دارد. 

علوی اظهار کرد: مرقد مطهر حضرت به‌عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان شناخته می‌شود و هر ساله میزبان زائران زیادی از نقاط مختلف کشور و جهان است.

 وی با بیان فضائل اخلاقی حضرت شاه عبدالعظیم (ع) گفت: حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) به‌عنوان یک الگوی اخلاقی در تاریخ اسلام شناخته می‌شود؛ زیرا دارای ویژگی‌های بارز اخلاقی مانند صداقت، تواضع، و دیانت بود و همواره به مردم کمک می‌کرد و در مشکلات اجتماعی و اقتصادی آن‌ها مشارکت داشت. 
 
وی تأکید کرد: حضرت شاه عبدالعظیم (ع) همواره به رعایت اصول اخلاقی و دینی پایبند بود و زندگی خود را بر اساس تقوا و پرهیزگاری بنا نهاد و عشق و ارادت خاصی به اهل‌ بیت پیامبر (ص) داشت و همواره در ترویج محبت اهل‌ بیت (ع) تلاش می‌کرد.  

مدرس حوزه علمیه قم  یادآور شد: حضرت شاه عبدالعظیم (ع) به علم‌آموزی اهمیت می‌داد و در این راستا تلاش می‌کرد تا معارف اسلامی را گسترش دهد و از این‌ جهت شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است. 
 
کارشناس معارف اسلامی با بیان فضیلت‌های زیارت مرقد حضرت شاه عبدالعظیم (ع) افزود: زیارت مرقد مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از نظر دینی و معنوی دارای فضایل بسیاری است و در برخی روایات ثواب زیارت مرقد وی برابر با ثواب زیارت مرقد امام حسین (ع) دانسته شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس روایات، زیارت این امامزاده بزرگوار موجب استجابت دعاها و برآورده‌شدن حاجات می‌شود و بسیاری از زائران با نیت‌های مختلف به این مکان مقدس مراجعه کرده و برکت‌های زیادی دریافت کرده‌اند.

همچنین بیان کرد: زیارت مرقد مطهر حضرت شاه عبدالعظیم (ع) از نظر ثواب بسیار ارزشمند بوده و در روایات آمده که زائران این مکان مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند و گناهانشان آمرزیده می‌شود.

علوی ابراز کرد: حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) با فضائل اخلاقی و علمی خود نه‌تنها در تاریخ اسلام بلکه در دل‌های مؤمنین جای دارد و زیارت مرقد ایشان فرصتی برای تجدید عهد با اصول ‌دینی، تقویت ایمان و دریافت رحمت الهی است. 
 

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از