حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

دولت چهاردهم در شأن مردم کار کند

دولت چهاردهم در شأن مردم کار کند

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: حمایت مجلس از چینش کابینه چهاردهم بر اساس اتحاد و همدلی و شرایط کشور رقم خورده و انتظار می‌رود پازل همکاری دولت و مجلس با انتخاب مدیران میانی اصلح تکمیل شده و دولت جدید در شأن مردم کار کند.

هادی ثروتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تأیید صلاحیت کابینه چهاردهم و شروع فعالیت دولت جدید گفت: انتظار می‌رفت مجلس بر اساس اصل تفکیک قوا عمل کرده و برخی افراد ناکارآمد را از لیست وزرا حذف و آن‌ها را تأیید صلاحیت نکند؛ اما ناباورانه همه افراد معرفی شده تأیید صلاحیت شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: بر اساس نگاه آرمانی و انقلابی برخی افراد این لیست در کارنامه گذشته خود مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سؤال برده بودند که توقع داشتیم مجلس به این موارد دقت‌نظر بیش‌تری داشته باشد.

بنا به گفته ثروتی، اگر چه ممکن است مجلس به‌دلیل شرایط خاص نظام و منطقه و همراهی با دولت برای شروع به کار سریع‌تر به مرزبندی‌ها توجه چندانی نکرده باشد؛ اما از این پس انتظار می‌رود با دقت، عملکرد وزرا را مورد بررسی قرار دهد تا خط ‌قرمزهای انقلاب و نظام را رد نکنند.

وی در مورد وفاق ملی و حضور تمام طیف‌ها و احزاب در کابینه چهاردهم توضیح داد: متأسفانه در بین اعضای کابینه معرفی شده جای افراد انقلابی اصیل و جهادی بسیار کم‌رنگ است و این موضوع با وفاق ملی مطرح شده توسط پزشکیان در تضاد است.

ثروتی در مورد فشار جریان‌های سیاسی به رئیس‌جمهور منتخب در خصوص معرفی گزینه‌های مطرح شده توسط آن‌ها نیز بیان کرد: اصلاح‌طلبان سعی در نزدیکی به رئیس‌جمهور را داشتند و با ایجاد شورای راهبردی با هدایت ظریف قصد داشتند در دولت چهاردهم نفوذ کنند که با چراغ سبز پزشکیان مواجه نشدند و نتوانستند گزینه‌های خود را تحمیل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: پزشکیان بارها در سخنان خود تأکید کرده است که یک فرد اصول‌گرای معتدل است و تا اینجای کار نیز از رفتار و عملکرد وی چنین برداشتی می‌شود؛ اما اصلاح‌طلبان قصد دارند با نزدیکی به وی خود را پیروز انتخابات نشان دهند.

بنا به گفته ثروتی، نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب بر این موضوع واقف هستند که جریان اصلاحات دیگر جایگاه مردمی خود را از دست داده و می‌بایست با بازنگری مجدد به صحنه بازگردد؛ اما بازهم اندک مهره‌های باقی‌مانده این جریان قصد دارند بر نتیجه انتخابات موج‌سواری کرده و نشان دهند که گزینه آن‌ها پیروز انتخابات شده است.

وی بیان کرد: نگاهی به نشریه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که همان بازی که در دوران ریاست‌جمهوری روحانی رخ داد و فضا به سمتی هدایت شد که نشان دهد شخص روحانی رأی چندانی نداشته و حمایت جبهه اصلاحات توانسته او را پیروز انتخابات کند در مورد پزشکیان نیز تکرار شد.

ثروتی در نهایت بیان کرد: خوشبختانه پزشکیان با وجود آنکه امتیازاتی را به جریان اصلاح‌طلب داده و گرایش‌های سیاسی وی با چاشنی اصلاحات درآمیخته است؛ اما توانسته استقلال رأی و نظر خود را حفظ کند و با صداقت و صراحت کلام جایگاه مردمی را به دست آورد و از این پس نیز انتظار می‌رود کابینه وی و انتخاب مدیران میانی هم بر اساس مصلحت و منافع کشور باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از