حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
فرمانده انتظامی استان سمنان:

رسالت خبرنگاران تنویر افکار عمومی است

رسالت خبرنگاران تنویر افکار عمومی است

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: رسالت اصلی خبرنگاران ارتقاء آگاهی مردم و تنویر افکار عمومی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سردار جلیل موقوفه‌ایپیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسالت اصلی رسانه تنویر افکار عمومی است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند با قدرت خود در ایجاد هم‌گرایی با پلیس نقش مؤثری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران حلقه واصل بین مسئولین و مردم هستند، افزود: خبرنگاران باید موضوعاتی که در جامعه مشاهده می‌کنند را به مسئولین اطلاع‌رسانی کنند.

وی همچنین تصریح کرد: پلیس در جامعه اشراف اطلاعاتی دارد؛ ولی باز هم حضور خبرنگاران در بین مردم تأثیرگذارتر است.

موقوفه‌ای از خبرنگاران خواست تا خدمات و زحمات شبانه‌روزی پلیس را شفاف و گویا به مردم منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش موجود در جامعه نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است، گفت: شهید جمهور در سفر به سمنان امنیت موجود در این استان را مثال‌زدنی عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی وقوع و برخورد با مال‌خران در سال گذشته اظهار کرد: دستگیری‌ها در سطح استان ۵ درصد افزایش داشته که کاهش ۱۴ درصدی مبارزه با سرقت را طی این مدت داشته‌ایم.

موقوفه‌ای با بیان اینکه ۲۱۸ فقره انواع سرقت در استان کشف شد، اظهار کرد: در حوزه سرقت منزل ۲۱ درصد، سرقت مغازه ۳۸ درصد، سرقت خودرو ۴ درصد، سرقت از امکان دولتی ۱۴ درصد، ۳۳ درصد قاب‌زنی، سرقت لوازم خودرو ۴۰ درصد، سرقت محموله بار ۸۲ درصد و سایر سرقت‌ها ۳۲ درصد کاهش داشتیم.

وی با اشاره به دستگیری ۱۶ باند از قاچاقچیان حرفه‌ای در سطح استان گفت: ۲۳۹ عمده‌فروش مواد مخدر طی یک سال گذشته دستگیر شدند.

این مقام مسئول افزود: ۵۹۳ مرحله طرح‌های پنج‌گانه در راستای مبارزه با موادمخدر در سطح استان انجام شد. 

وی با بیان اینکه پلیس فتا جرائم را به طور صد در صدی طی یک سال اخیر کشف کرد، گفت: ۲۰ درصد کشف پرونده‌های سنوات قبل نیز انجام شده است.

موقوفه‌ای با اشاره به کاهش ۲۹ درصد تصادفات فوتی در سطح استان، بیان کرد: کاهش ۳۶ درصدی در تصادفات درون شهری را شاهد بودیم.

وی از افزایش ۳ درصدی پرونده‌های اقتصادی خبر داد و گفت: کشف انبار کالا و موسیقی در عملیات مشترکی با استان تهران اتفاق افتاد که ارزش ۶ همتی را در برداشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از