حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
حریم حیا زمینه‌ساز رشد جایگاه اجتماعی افراد
کارشناس مذهبی مطرح کرد:

حریم حیا زمینه‌ساز رشد جایگاه اجتماعی افراد

کارشناس مذهبی گفت: رعایت حیا در محیط خانواده و اجتماع باعث تقویت جایگاه اجتماعی افراد خواهد شد.

مریم فلاحتکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه حیا سبب و پدیدآورنده تقواست، گفت: حیا باعث تنظیم رفتار در انسان‌ها می‌شود و در واقع کسی که حیا ندارد، دین هم ندارد.

کارشناس مسائل مذهبی همچنین افزود: هرچه حیا روزبه‌روز در سطح جامعه کم‌تر شود تقوا نیز در جامعه کم‌رنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایمان عامل و زمینه‌ساز حیا در انسان است، اظهار کرد: اگر ایمان در یک فرد کم شود، حیای او نیز متقابلاً کم خواهد شد.

فلاحتکار با اشاره به اینکه عفاف و پاک‌دامنی جلوه و محصول حیا در سطح جامعه هستند، بیان کرد: حیا حقیقت دین‌داری است و رشد و شکوفایی هر انسان را رقم می‌زند.

این کارشناس مذهبی، حیا از همسر، حیا از طلب روزی، حیا از ترک رسوم غلط، حیا از انجام امور شخصی، حیا از مشورت، حیا در کسب علم... را از انواع حیا غیرعقلانی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: حیا از خدا بالاترین و عالی‌ترین مرتبه حیا و باارزش‌ترین مرتبه است.

فلاحتکار با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ حیا و عفاف در جامعه بیان کرد: همه آحاد مردم باید به‌دنبال تقویت روحیه عفاف و حیا در جامعه باشند؛ چرا که باعث بالا رفتن جایگاه اجتماعی افراد می‌شود.

این کارشناس مذهبی ضمن تأکید بر دادن عزت‌نفس به جوانان و نوجوانان، گفت: وقتی جایگاه انسانی در نوجوان ایجاد شود، مرتکب گناه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کسی که حیا داشته باشد، به فکر گناه نخواهد افتاد، تصریح کرد: اگر کسی فکر خود را کنترل نکند به بزهکاری و گناه نیز کشیده خواهد شد.

فلاحتکار با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان و هدف قراردادن زنان و دختران جامعه، بیان کرد: آن‌ها به‌دنبال از بین‌ بردن حیا و عفت در جامعه ایرانی‌اسلامی هستند که بانوان باید با داشتن حجاب و عفاف سدی نفوذناپذیر در برابر این هجمه‌ها باشند.

انتهای خبر/

 

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از