حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان خبر داد:

رقابت ۷ هزار داوطلب در استان سمنان

رقابت ۷ هزار داوطلب در استان سمنان

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: آزمون دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ با رقابت هفت‌هزار و ۲۲۰ داوطلب در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ فرزین یغمایی با اشاره به اینکه آزمون دکتری تخصصی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت صبح و عصر امروز جمعه چهارم اسفند در استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت:  یک هزار و ۶۵۲ داوطلب در مقطع دکتری و5 هزار و ۵۶۸ داوطلب در مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ روی صندلی رقابت می‌نشینند.

یغمایی ادامه داد: از مجموع داوطلبان دکتری در استان سمنان ۸۴۲ نفر مرد و ۸۱۰ نفر بانو هستند.

به گفته نماینده تام‌الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری، از تعداد کل داوطلبان مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته در استان ۲ هزار و ۴۷۳ نفر مرد و 3 هزار و ۹۵ نفر بانو هستند که بانوان در آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ پیشی گرفته‌اند.

وی بیان کرد: آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ با شرکت ۸۹۹ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۳۵ داوطلب را بانوان و ۴۶۴ داوطلب را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

یغمایی تصریح کرد: آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ نیز با شرکت ۲ هزار و ۹۳۴ داوطلب در دانشکده‌های مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی عمران، پردیس علوم پایه و علوم‌انسانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از