حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه شاهرود:

رمضان، فرصتی برای عجین‌شدن با قرآن است

رمضان، فرصتی برای عجین‌شدن با قرآن است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه همه خوبی‌های ماه رمضان در ذیل نزول قرآن است، گفت: انتظار می‌رود در بهار طبیعت و عید نوروز بیشتر از قبل به کتاب الهی و قرآن انس گرفته و به آن تمسک جوییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت گفت: امیدوارم معنویت‌های ایجاد شده به علت تقارن رخ‌داده  در ما تأثیرگذار بوده و هم‌زمان با نو شدن زمین درون ما نیز در جریان تحولات دگرگون شود.

امام‌جمعه شاهرود در ادامه با بیان اینکه همه خوبی‌های ماه رمضان در ذیل نزول قرآن است، افزود: فضیلت برخی ماه‌ها به دلیل برخی مناسبت‌ها است و نزول قرآن در ماه رمضان  موجب شرافت و عزت این ماه شده و انتظار می‌رود در بهار طبیعت و عید نوروز بیشتر از قبل به کتاب الهی و قران انس گرفته و در کنار سایر آداب ‌و رسوم  ماه رمضان پرداختن به این مهم را در زندگی فردی و اجتماعی لحاظ کنیم.

وی همچنین تأکید کرد که هم‌وطنان می‌بایست دقت نظر داشته باشند که رسوم پسندیده عید نوروز مانند صله‌رحم درعین‌حال که می‌بایست ساده برگزار می‌شود، موجب حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان نشده تا بتوانیم از این فرصت به وجود آمده برای رشد معنوی خودمان استفاده کنیم.

امینی با بیان اینکه ماه رمضان ماه همدلی و مهربانی است اضافه کرد: در این ماه و همچنین به علت تقارن آن با ایام پایانی سال خوب است به جز پرداختن به بعد فردی دین  به مسائل اجتماعی نیز توجه داشته و با احسان و نیکوکاری در حق فقرا و نیازمندان سال جدید را با نگاه انسانی و مهربانی آغاز کنیم.

امام‌جمعه شاهرود با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص) در خصوص برابری قرائت یک آیه از قرآن با ختم قرآن در ماه رمضان اظهار داشت: همان‌طور که پیامبر اشاره داشتند باید از این فرصت طلایی برای تمسک جویی به آیات الهی بهره جست و با انس بیشتر با قران در زندگی فردی و اجتماعی زمینه رشد و تعالی معنوی را فراهم ساخت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از