حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
به‌مناسبت هفته پاسداشت سینما انجام شد؛

رونمایی از 4 دستاورد جدید موزه سینما

رونمایی از 4 دستاورد جدید موزه سینما

موزه سینما با حضور اهالی هنر هفتم از چهار دستاورد جدید خود در حوزه تقویم، پلتفرم، کتاب و سالن نمایش ویژه سینمایی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در هفته پاسداشت سینما، مراسم رونمایی از تقویم دیجیتال سینما، سکوی برخط سینماتوگراف و نخستین کتاب تاریخ شفاهی سینما در موزه سینما برگزار شد. 

مجید اسماعیلی مدیر خانه سینما در این مراسم گفت: این تقویم، پلتفرم و کتاب، حاصل تغییر رویکرد در موزه سینماست، یکی از وظایف موزه‌ها، ایجاد ارتباط بین نسل‌های قدیم و جدید است، از طرفی موزه سینما نیازمند ارتباط بیش‌تر و بهتر با مخاطب بود و باید از حالت ایستایی به حالت پویایی می‌رسید، از این رو این برنامه‌ها طراحی شد. 

وی با اشاره به نقش مهم موزه در برابر آموزش کودکان، افزود: در بعضی از بخش‌ها وسایلی متناسب با شرایط جسمانی کودکان قرار داده‌ایم. 

وی مهم‌ترین کار موزه را بزرگداشت آدم‌هایش دانست و بیان کرد: در اپلیکیشن سینماتوگراف، دنیای سینما شامل بیوگرافی و آثار هنرمندان را مشاهده می‌کنید، اطلاعات 3 هزار و 230  نفر وارد تقویم سینمایی شده و امید است شبکه اجتماعی سینماگران هم آماده شود. 

مدیر موزه سینما درباره کتاب تاریخ شفاهی پژواک سینما بیان کرد: این کتاب حاصل گفتگو 100 برنامه و یا کارگاه گردآوری شده که نباید این اسناد خاک می‌خورد، همچنین لازم بود که نسل جدید شگفت‌زده شود، به همین دلیل سالن سراسری نمایش که قابلیت نمایش فیلم در چهار وجه را دارد، طراحی شد. 

در ادامه علی نصیریان طی سخنانی اظهار داشت: افرادی مثل مهرجویی خدمات بسیاری برای سینما انجام دادند، مهرجویی با فرهنگ ایرانی و غرب آشنا بود. 

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه نمایشنامه و فیلم در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشت، افزود: سینمای امروز ایران سینمای سربلندی است، همواره هنر متکی به انسان‌هاست و دولت‌ها و شرکت‌ها باید بسترسازی و کمک کنند. 

نصیریان تأکید کرد: هنر‌های جدید نیاز روحی و فرهنگی مردم است و سینمای ایران در دنیا صاحب‌نام است. 

در پایان از تقویم دیجیتال سینما با عنوان سیمرغ، سینماتوگراف به‌عنوان پلتفرم تخصصی موزه سینما، کتاب تاریخ شفاهی و سالن نمایش رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از