حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه سرخه:

زیارت اربعین نهایت بندگی است

زیارت اربعین نهایت بندگی است

امام جمعه سرخه گفت: زیارت اربعین نهایت بندگی است و بدل و جایگزینی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سرخه با اشاره به انتخاب رهبر جدید جبهه مقاومت گفت: انتخاب یحیی سوائر به‌عنوان رهبر جبهه مقاومت و حماس مسرت‌بخش است. 

امام جمعه سرخه در ادامه افزود: حمایت‌های مردمی در استمرار حرکت جهاد و مقاومت بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به پیروزی ورزشکاران ایران در المپیک فرانسه اظهار کرد: ایرانی‌ها در این دوره از رقابت‌ها حائض مدال و رکوردشکنی‌های متفاوتی شده‌اند. 

اشرف همچنین تصریح کرد: این موفقیت‌ها باعث افتخار ملی و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های المپیک شد. 

وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار ایران با حجاب اسلامی  و وقار در این مسابقات شرکت کردند و تاریخ‌ساز شدند، گفت: عده‌ای به وطن خود پشت کرده و منافع خود را به منافع کشور خویش ترجیح دادند و زیر پرچم کشور بیگانه رفتند که سزای این وطن‌فروشی را دیدند.

امام‌ جمعه سرخه ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: رسانه عنصر مهمی است و در سال‌های اخیر اثر آن صدچندان شده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت خبری حضرت زینب (س) کار بسیار بزرگی بود که به‌خوبی به ثمر نشاند، بیان کرد: در جمله «کربلا در کربلا می‌ماند؛ اگر زینب نبود» همین‌جاست که اهمیت خبر، رسانه و حضرت زینب (س) را نشان می‌دهد.

اشرف ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای در دنیا می‌بینید که رسانه‌های بزرگ در دست دشمنان است و نسبت به جبهه‌های حق حضور نیروهای مقاومت سانسور می‌شود.

وی افزود: رسانه دشمن کشتار رژیم صهیونیستی در غزه را به صورتی جلو می‌دهد که رژیم صهیونیستی مورد ظلم واقع شده است. 

به گفته امام جمعه سرخه، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبرنگاران زیادی از کشورهای مختلف برای تهیه خبر حضور داشتند که به شهادت رسیدند.

اشرف با اشاره به اهمیت مراسم بزرگ اربعین حسینی و زیارت اباعبدالله (ع)  گفت: زیارت اربعین هیچ بدیل و جایگزینی ندارد.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌هایی که در اعتلاء، عظمت و شکوه اربعین در چند سال اخیر انجام شده انسجام و اقتدار قابل چشمگیری داشته است. 

اشرف با بیان اینکه زیارت مسلمانان از حرم سیدالشهداء (ع)  و شرکت در پیاده‌روی اربعین حرکت پرمضمونی است، گفت: باید تلاش کنیم که این حرکت عظیم هر چه باشکوه‌تر اتفاق بیفتد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از