حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

سازمان تبلیغات باید متولی فرهنگ‌سازی باشد

سازمان تبلیغات باید متولی فرهنگ‌سازی باشد

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مقوله فرهنگ‌سازی در جامعه فارغ از روی کار آمدن دولت‌ها با سلایق مختلف می‌بایست مدنظر نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ پیش از ظهر امروز مراسم معارفه مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر شکریان، معاون امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

سازمان تبلیغات باید متولی فرهنگ‌سازی باشد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله حریزاوی در این آئین با اشاره به اهمیت پرداختن به جهاد تبیین در جامعه امروز گفت: دشمن در جنگ ترکیبی با ما است و وظیفه همه دستگاه‌ها در شرایط فعلی پرداختن به این مهم است.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: فرهنگ‌سازی در جامعه باید در لوای دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی فارغ از تفاوت دولت‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و به‌عنوان یک مهم به آن پرداخته شود.

وی همچنین بیان کرد: مسائل مربوط به حوزه زنان، رسانه  نوجوانان سه اولویت مهم در برنامه‌های فرهنگی است که باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اقتضائات استان سمنان در حیطه مسائل فرهنگی باید موردتوجه سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادها در این استان قرار بگیرد و البته امیدوار هستیم با روی کار آمدن دولت چهاردهم  به این موارد بیش‌ازپیش پرداخته شود.

مسئولان به کمبود بودجه سازمان تبلیغات رسیدگی کنند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی نیز در این آئین ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل اسبق سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: بودجه و نیروی انسانی سازمان تبلیغات اسلامی کم است و می‌بایست مسئولان برای حل این کمبودها تأمل بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: امیدوار هستیم با تغییر مدیریتی شاهد موفقیت‌های بیشتر این نهاد و تحولات فرهنگی در سطح استان سمنان باشیم.

چالش‌های فرهنگی جامعه نتیجه کم‌کاری مسئولان است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آئین گفت: می‌بایست سازمان تبلیغات اسلامی یکی از پرچالش‌ترین سازمان‌ها برای حل معضلات فرهنگی جامعه باشد و اگر امروز معضلات گوناگون گریبان‌گیر جامعه شده و کشور را تحت‌الشعاع قرار داده به دلیل کم‌کاری‌ مسئولان در قسمت‌های مختلف بوده که باید عزمی برای حل آن به وجود بیاید.

مردم محوری راه حل معضلات جامعه

مدیرکل اسبق سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این آئین بیان کرد: در استان سمنان مشکلات و حواشی گوناگونی قبل از حضور بنده وجود داشت که بنا بر تصمیم مسئولان در سطح کلان کشور بنا برآن شد که برای حل آنها در استان سمنان حضور پیدا کنم و در این مدت تمام تلاش خود را معطوف به شناسایی و ایجاد بسترهای لازم کردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس عبداللهی افزود: در زمانی که بنده در این نهاد ورود پیدا کردم دو سال بود که معاون اداری و مالی در این نهاد مسئولی نداشت و امورمربوطه را تا شناسایی و معرفی فرد جایگزین به‌تنهایی پیگیری کردم.

وی بیان کرد: نیروی انسانی می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند و با کمک نیروی متخصص امکان تحول فراهم است که در این مسیر تلاش‌های بسیاری در این نهاد صورت‌ گرفته است.

عبداللهی عنوان کرد: رویکرد بنده در این مدت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی بوده و به اعتقاد بنده با پای‌کار آوردن مردم می‌توان کارهای شایسته‌ای انجام داد.

گفتنی است در پایان این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا قنبری به‌عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان سمنان منصوب شد.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از