حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
سراب غرب
یادداشت؛

سراب غرب

فعال رسانه‌ای در یادداشتی اختصاصی نوشت: چه بسيار آن‌هايی كه با خودباختگی اسير و مفتون و دلباخته سرزمين و فرهنگ غربيان شده آن را سرابی بيش ندیدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، 

فعال رسانه‌ای در یادداشت اختصاصی نوشت: یکی از حربه‌های رسانه‌های دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم ایران و ایجاد نفرت و عصبانیت آن‌ها نسبت با حاکمیت، ترسیم یک زندگی زیبا و رؤیایی از جوامع غربی برای مخاطب ایرانی است. 

این مسئله در حالی است که مردم ایران باید بدانند، نه ایرانی بدبخت‌ترین است و‌ نه‌ غربی‌ها، خوشبخت‌ترین. 

و حتی در موارد متعدد، مشکلاتی که در مطرح‌ترین کشورهای اروپایی وجود دارد برای ما ایرانی‌ها قابل تصور نیست، تا جایی که در مواردی حتی رسانه‌های خودشان نیز مجبور به اعترافات قطره‌چکانی از وضعیت وخیم کشورشان دارند.

برای مثال شبکه خبری یورونیوز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود به‌خاطر سطح درآمد کم و‌ هزینه‌های بالای زندگی، ۶۰ درصد فرانسوی‌ها مجبورند در زمستان سیستم گرمایشی خانه را کاملاً خاموش کرده تا هزینه آن را صرف خرید مواد غذایی کنند!

و یا شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی به مردم انگلیس توصیه کرده بود اگر به علت گرانی و یا کمبود مواد غذایی نمی‌توانند برخی مواد پروتئینی را تهیه کنند، با خوردن حشرات این‌ کمبودها را جبران‌ کنند!

برخی‌ها که در ایران زندگی می‌کردند با خودباختگی فرهنگی اسير و دلباخته سرزمين و فرهنگ غربيان شده و وطن‌فروشی کرده و مهاجرت کردند. همین افراد طوری از غرب بهشت می‌سازند و تبلیغ می‌کنند که جوانان تمام دارایی خود را بفروشند و مهاجرت کنند که نهایتاً در کانالی از باتلاق گیر می‌افتند و آن‌طور که غرب را سرابی بيش نديده و باز به دامان سرزمين و ديار فرهنگ خود باز‌می‌گردند.

بهشت جلوه‌دادن غرب از دسیسه‌ها و اهداف غربی‌هاست تا ایران‌هراسی را ترویج کرده و جوانان را فریب دهند در حالی که این افراد می‌توانند در سایه امنیت بهترین زندگی را در ایران داشته باشند.

این‌ موارد حقایقی است که متأسفانه از نگاه مردم‌ ایران پنهان مانده است تا باعث شود بعضی‌ها تصور کنند مشکلات در ایران‌ نتیجه عملکرد دین و‌ انقلاب است و غربی‌هایی که دین و انقلاب ندارند در ناز و نعمت زندگی می‌کنند تا خروجی این نگاه منجر به گسترش نارضایتی مردم و‌ نهایتاً ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و‌ نابودی ایران شود.

فرهنگ غرب به پوچی رسیده و اين‌بار غرب با توطئه‌‌هایش به‌دنبال تهاجم و شبيخون فرهنگی است و هدفش باورها و اعتقادات دينی است و در جنگ نرم نمادها و نهادهای ارزشی را مورد هدف خود قرار داده تا جوانان ایران‌زمین را نسبت به فرهنگ غنی خودشان بيگانه کرده و با فريب آن‌ها را به سوی خود جذب کنند. 

آنچه که غربی‌ها در تبلیغات از خود نشان می‌دهند، سرابی بیش نیست و به زودی زود بنيان و پايه‌های پوشالی غرب دچار فروپاشی می‌شود و درس عبرتی برای غرب‌گرایان خواهد شد.

امیدرضا ستاری- فعال فرهنگی و رسانه

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از