حالت تاریک
  • جمعه, 1403/08/11 شمسی | 2024/11/01 میلادی
شناخت تاکتیک‌های دشمن در جنگ ترکیبی
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

شناخت تاکتیک‌های دشمن در جنگ ترکیبی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز در جنگی با شیوه نوین قرار داریم و شناخت تاکتیک‌ها و تکنیک‌های دشمن در جنگ ترکیبی ضروری است.

امید مظفری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به نقش رسانه‌ها و جهادگران رسانه‌ای جبهه مقاومت در مقابل جنگ‌شناختی دشمن گفت: امروز در یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار قرار داریم و هرچه که بیشتر می‌گذرد این جنگ دارای پیچیدگی و ضریب بیشتر و خاصی می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی، هسته جنگ ترکیبی را جنگ‌شناختی عنوان کرد و افزود: برای آشنایی با جنگ‌شناختی باید رسانه را به‌خوبی بشناسیم.

وی همچنین تصریح کرد: گسترده‌ترین و در دسترس‌ترین اطلاعات در فضای مجازی است که امروز داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

مظفری با بیان اینکه دشمن بیش از ۱۰۰ سال در رسانه نوین کارکرده و سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه داشته است، بیان کرد: دشمن در بخشی از این حوزه به اهداف خود رسیده است و در جبهه‌های مختلف اقدام به جنگ‌شناختی کرده است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در جبهه مقابل، رسانه مقاومت را داریم که در تقابل حق و باطل است، اظهار کرد: جریان انقلاب در جریان رسانه‌ای باید طرح‌ریزی کاملی داشته و عنصر رسانه را به‌خوبی درک کرده باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان با کمک رسانه و غول‌های رسانه‌ای ابزاری برای درگیری اذهان عمومی مردم ایجاد می‌کنند و استراتژی رسانه‌ای دارند، اظهار کرد: نقش رسانه‌نگاران جبهه مقاومت در رویارویی با افکار پلید دشمنان بسیار مهم است.

مظفری با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های رسانه‌ای را به‌خوبی بشناسیم، گفت: باید صف‌آرایی دشمن را در حوزه رسانه‌ای ببینیم و ارتباط منسجمی بین شبکه‌های جریان مقاومت شکل دهیم.

وی با اشاره به فعالیت جهادی خبرنگاران در شرایط سخت غزه و لبنان بیان کرد: صدها خبرنگار در غزه به شهادت رسیدند که کارشان علی‌رغم سانسور رسانه‌های شدید دشمن، مخابره تصاویر مردم مظلوم و بی‌دفاع بود.

این کارشناس سیاسی  با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد رسانه‌های دنیا در امپراتوری نظام سلطه قرار دارد، بیان کرد: جریان صهیونیسم بر شبکه‌های اجتماعی، صنعت سینمایی و غول‌های رسانه‌ای اشراف دارد.

مظفری در ادامه افزود: علی‌رغم سیطره و دلارهای هزینه‌ای رژیم صهیونیستی، در دل جریان مقاومت، مجاهدان رسانه‌ای اثرگذار شدند.

وی با بیان اینکه رویکرد مقاومت در منطقه شکل‌گرفته است، گفت: امروز با مجاهدت‌های رزمندگان مسئله فلسطین به مسئله اول دنیا تبدیل شده است که این دستاورد نشان از اثرگذاری رسانه‌نگاران مقاومت است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در آرایش صحنه، دشمن به‌دنبال نشان‌دادن خود در رسانه است، اظهار کرد: دشمن به موفقیت‌های کوچک خود در رسانه می‌پردازد و به آن ضریب می‌دهد که باید این آرایش دشمن را بشناسیم و در برابر آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید راهبردهای دشمن را بشناسیم، گفت: دشمن به‌دنبال القای یأس و ناامیدی در جامعه است و می‌خواهد مردم را در موضوعات داخلی کشور خود درگیر کند تا نگاه را از جبهه مقاومت غافل کند.

مظفری همچنین ادامه داد: دشمنان با لکه‌دار کردن چهره مقاومت و مخدوش کردن آن‌ها به‌دنبال تضعیف روحیه مقاومت هستند.

وی انحصار رسانه‌ای را از اهداف دشمن در جنگ‌شناختی دانست و گفت: رسانه مقاومت باید شگردهای جنگ رسانه‌ای دشمن را به‌خوبی بشناسد؛ چرا که آن‌ها با استفاده ابزاری از نقش زنان به‌دنبال  ضعف در جریان مقاومت هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره اینکه دشمن از ضعف سوادرسانه‌ای افکار عمومی دارد استفاده می‌کند، افزود: برای مقابله با دشمن باید سطح سواد رسانه‌ای جریان مقاومت افزایش و ارتقاء یابد.

وی همچنین تصریح کرد: باید در بحث رسانه‌ای تلاش کرده و فراتر از امکانات کار کنیم و در مقابل استکبار جهانی بایستیم.

به گفته مظفری، جریان رسانه‌ای با یک نگاه آگاهانه و هوشمندانه باید امیدآفرینی را در جامعه ایجاد کند و در این حوزه مهم نقش‌آفرین باشد.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از