حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس کل دادگستری استان سمنان:

سیل‌زدگان میامی به مکان امن انتقال می‌یابند

سیل‌زدگان میامی به مکان امن انتقال می‌یابند

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: چنانچه منازل اهالی دچار آسیب و خسارت شده است، علاوه بر افزایش استقرار ضابطان برای صیانت از مال و اموال مردم، خانواده‌های خسارت‌دیده به مکان امن دیگر منتقل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، محمدجعفر عبدالهی در پی وقوع سیلاب در منطقه کالپوش، دادستان عمومی و انقلاب میامی را به بازدید میدانی و بررسی علل مختلف حوادث ناشی از بارش باران شب گذشته در این منطقه موظف کرد.

 

وی گفت: در پی بارش باران شب گذشته در بخش‌های مختلف منطقه کالپوش در حجم بسیار زیاد و در فاصله زمانی اندک که متأسفانه منجر به وقوع خسارات به منازل، معابر و زیرساخت‌های منطقه شده است، دستگاه قضائی استان سمنان ورود قانونی را در دستور کار قرار داد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب میامی مأمور شد تا در کنار نهادهای اجرایی که وظیفه مدیریت بحران را بر عهده دارند، نسبت به بررسی علل وقوع خسارت‌ها و عملکرد نهادهای مسؤول در اعلام قبلی هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال بارش سنگین باران بررسی جامع و کاملی را انجام دهد.

 

عبداللهی تأکید کرد: چنانچه محورهای مواصلاتی مسدود و دچار آب‌گرفتگی شده است، بازگشایی به‌سرعت انجام شود و امدادرسانی به مردم بخش‌های سیل‌زده ادامه داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تأمین امنیت و حفظ آرامش خانواده‌های درگیر سیل در اولویت خدمت‌رسانی قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان به دادستان عمومی و انقلاب میامی تأکید کرد: چنانچه منازل اهالی دچار آسیب و خسارت شده است، علاوه بر افزایش استقرار ضابطان برای صیانت از مال و اموال مردم، خانواده‌های خسارت‌دیده به مکان امن دیگر منتقل شوند.

 

عبداللهی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه فوری و با حضور مسؤولان حوادث غیرمترقبه چنانچه فرد یا افرادی مفقود و حتی باغ‌ها، مزارع و دام و طیور اهالی منطقه تلف‌ شده، بلافاصله برای شناسایی مفقودان و تعیین میزان و پرداخت خسارت به مالکان اقدام و پیگیری‌های قانونی کماکان ادامه داشته باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: بررسی استحکامات، اجرای طرح‌های آبخیزداری و مهار سیلاب از طریق سیل بند و اقدامات بازدارنده دیگر باید از سوی دادستان عمومی و انقلاب میامی پیگیری شده تا با هرگونه تسامح و تساهل برخورد شود.

 

عبداللهی افزود: دستگاه قضائی موظف است در جهت حفظ و تأمین امنیت جان و مال مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و با اقدامات به هنگام و قانونی موجبات رفع حوائج و مطالبات مردم را فراهم آورد و تا عادی شدن شرایط، نظارت دستگاه قضائی بر این موضوع ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از