حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
پدر شهید مدافع حرم:

شأن ملت ایران مشاهده بداخلاقی انتخاباتی نیست

شأن ملت ایران مشاهده بداخلاقی انتخاباتی نیست

پدر شهید مدافع حرم گفت: حماسه بزرگ انتخابات نیازمند اتحاد و همدلی است و نباید با بداخلاقی‌های انتخاباتی زمینه چند قطبی شدن جامعه را فراهم کنیم.

محمدحسن حمزه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ما یک انتخابات سرنوشت‌ساز را در پیش‌رو داریم، گفت: چشم جهانیان به انتخابات ایران دوخته شده است. پس از شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و حضور حماسی مردم در تشییع این شهید و همراهانش، باید شخصی در تراز شهید رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود.

 وی با اشاره به منویات و بیانات اخیر مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مرقد امام، افزود: معظم له در سخنرانی خویش بر حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی به‌عنوان مکمل انتخابات تأکید و سفارش کرده و فرمودند: در این انتخابات طوری برخورد کنید که حماسه بزرگی حاصل و اخلاق انتخاباتی مراعات شود. اما متأسفانه در مناظرات اخیر بداخلاقی‌های دیده شد که در شأن نظام و ملت ما نبود.

پدر شهید مدافع حرم  ادامه داد: در این گفتگوهای انتخاباتی گاها شاهد بیان آمارهای غیرواقعی، آمارسازی، تعاریف پرطمطراق و بعضاً برخوردهای اهانت‌آمیز به‌طرف مقابل در مناظرات، رسانه‌ها و نوشتارها بوده‌ایم.

 حمزه ضمن محکومیت برخورد غیراخلاقی نماینده یکی از نامزدها، خاطرنشان کرد: ما شاهد برخورد نامناسب یکی از اطرافیان نامزدها بنام محمد فاضلی بودیم. این حرکت در مقابل چشم میلیون‌ها ایرانی و چه‌بسا جهان انجام شد. ما انتظار این نوع برخورد را از یک روشنفکر نداشتیم.

وی ادامه داد: بلندشدن از میز مذاکره و قهرکردن همراه با پرتاب میکروفن به سمت نامزد انتخاباتی خود در عین ناشایست بودن حرکت، در صورت برخورد، صدمات جسمی را نیز به دنبال خواهد داشت. این نوع برخورد و پرتاب وسیله  بیت‌المال، قاعدتاً بی‌احترامی به حضار، بینندگان و ملت ایران بود. این امر نشان‌دهنده آن است که این افراد با هماهنگی و یا بدون هماهنگی، با تأیید و یا بدون تأیید نامزد جریان‌های خویش، حامل پیام‌هایی خاص هستند که برای هیچ یک از آن‌ها پسندیده نیست.

پدر شهید محمد حسین حمزه ابراز امیدواری کرد: ما امید داریم از این پس شاهد از این دست وقایع نبوده و نظام خودمان را دشمن شاد نکنیم و مراقب باشیم هرگونه رفتار، برخورد و حرکت ما نه‌تنها بازتاب دنیایی و فرامرزی دارد، بازتاب اخروی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی در نهایت عنوان کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است و بر پایه خون شهدا بنا شده و قطعاً در آن دنیا باید پاسخگوی شهدا و امام شهدا باشیم و ان‌شاءالله انتخاباتی سالم، رقابتی با امنیت کامل با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی را شاهد باشیم و مردم امیدوارانه به‌پای صندوق‌های رأی بیایند و حماسه دیگری را با رئیس‌جمهوری که در قامت همچون شهید جمهور است، خلق کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از