حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

شادپیمایی بزرگ غدیر در سمنان برگزار می‌شود

شادپیمایی بزرگ غدیر در سمنان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: این شادپیمایی در سمنان روز سه‌شنبه پنج تیرماه از میدان کوثر به سمت میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس خرمیان با اشاره به برگزاری جشن غدیر در سطح استان سمنان، گفت: این مجموعه جشن‌های بزرگ هم‌زمان با عید سعید غدیر در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شادپیمایی و جشن‌های خیابانی دهه امامت و ولایت افزود: زمان‌بندی برنامه‌ها در شهرستان‌های مختلف متفاوت است؛ اما آیین شادپیمایی و برپایی جشن‌ها در هر هشت شهرستان استان برنامه‌ریزی شده است.

خرمیان با بیان اینکه این جشن‌ها در بسیاری از شهرهای استان اجرایی می‌شود، ادامه داد: تاکنون برای برپایی این شادپیمایی در ۱۲ شهر استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از حضور ده‌ها موکب فرهنگی، هنری و خدمات‌رسان در این جشن بزرگ خبر داد و افزود: در هر شهرستان ۱۱۰ اطعام علوی در مسیر شادپیمایی‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است.

خرمیان با اشاره به برپایی این جشن بزرگ در مرکز استان گفت: این شادپیمایی در سمنان روز سه‌شنبه پنج تیرماه از میدان کوثر به سمت میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

 وی اضافه کرد: بین ۵۰ تا ۶۰ غرفه در مسیر میدان کوثر تا میدان امام علی (ع) باهدف ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، پذیرایی و...برپا می‌شود. ضمن اینکه برای حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی در بخشی از این برنامه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول  از اجرای سرود توسط گروه‌های مختلف در جریان این جشن‌ها خبر داد و تصریح کرد: در شهرهای مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، فضاهای بازی و ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

 وی با بیان اینکه شادپیمایی و جشن خیابانی غدیر در شاهرود نیز فردا دوشنبه ۴ تیرماه برگزار می‌شود، افزود: این جشن بزرگ از چهارراه مدرسه قلعه به سمت چایخانه حضرت رضا (ع) شاهرود برگزار خواهد شد.

خرمیان با اشاره به اینکه شادپیمایی و جشن خیابانی غدیر در دامغان نیز فردا دوشنبه و در مسیر جاده سلامت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن بزرگ در شهر دیباج دامغان نیز روز دوشنبه در امامزاده سید محمد این شهر برنامه‌ریزی شده است.

 وی با بیان اینکه شاد پیمایی و جشن خیابانی غدیر در شهر رویان نیز برای روز سه‌شنبه و از مسجد حضرت قائم عج الله فرجه به سمت گلزار شهدای گمنام برنامه‌ریزی شده، تصریح کرد: این جشن در میامی نیز روز دوشنبه مقابل مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

خرمیان با بیان اینکه این جشن در دو شهر مهدی‌شهر و درجزین نیز روز سه‌شنبه برپا می‌شود، اضافه کرد: شادپیمایی و جشن خیابانی غدیر در مهدی‌شهر از میدان امام رضا علیه‌السلام به سمت میدان ولی‌عصر برنامه‌ریزی شده است.

 وی با بیان اینکه جشن غدیر در شهرستان سرخه نیز روز سه‌شنبه از حسینیه شهدا به سمت میدان شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: شادپیمایی و جشن خیابانی غدیر در شهرستان آرادان نیز از میدان امام خمینی به سمت بلوار انقلاب و در روز ۵ تیر برگزار خواهد شد.

وی از برپایی این جشن بزرگ در دو شهر گرمسار و ایوانکی در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: جشن‌های خیابانی غدیر در ایوانکی از مسجد جامع به سمت گلزار شهدای گمنام و در گرمسار نیز در همین روز و از میدان امام خمینی به سمت میدان شهدا برنامه‌ریزی شده است.

خرمیان ابراز کرد: خدمات‌رسانی موکب‌ها، ۱۱۰ دیگ اطعام علوی در هر کدام از شهرستان‌های استان، اجرای سرود و نمایش‌های مفرح و شاد، شادپیمایی و پیاده‌روی خانوادگی، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری، ایستگاه‌های نقاشی و... از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشن‌ها در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در این شادپیمایی و جشن‌های خیابانی خاطرنشان کرد: جشن غدیر به‌عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان فضا و بستر مناسبی برای ایجاد نشاط در جامعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از