حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

شب قدر فرصتی برای شناخت سرشت خویش است

شب قدر فرصتی برای شناخت سرشت خویش است

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: شب قدر بهترین زمان برای تفکر در فلسفه وجودی خویش و خودشناسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در خصوص اهمیت شب‌های قدر با اشاره به آیه سه سوره قدر «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» گفت: همان‌گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ارزش شب قدر از هزار ماه بیشتر است و هزار ماه  تقریباً برابر با 80 سال عمر انسان است پس در مجموع ارزش یک شب قدر از تمام متوسط عمر یک انسان بیشتر است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان در ادامه با بیان اینکه قدر به معنای تقدیر و اندازه‌گیری است، افزود: شب قدر بهترین زمان برای تفکر در فلسفه وجودی خودمان و خودشناسی است و ارزش این تفکر قطعاً از هزاران سال عبادت کورکورانه در پیشگاه خداوند بالاتر و بهتر است.

بنا به گفته شمس‌الدین اگر بخواهیم مسیر میان‌بری در زندگی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی بیابیم این مسیر همان شب‌های قدر است که خداوند فرصت مجدد بازگشت به سمت خویش را برای بندگان خاطی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این روزها و شب‌ها فرصتی برای گمشدگان است که به سمت خداوند مجدد بازگردند، اظهار کرد: اگر چه بزرگان در این ایام  به دعا و تضرع به درگاه الهی بسیار توصیه کرده‌اند؛ اما باید مراقب بود این دعا تنها به مسائل و مشکلات شخصی ما گره نخورد و مؤمنان با بهترین دعا یعنی در خواست ظهور حضرت بقیه الله الاعظم به سایر خواسته‌های خودشان هم برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه انسان با درک شب قدر و یافتن ارزش جایگاه وجودی خویش فرصتی برای اتصال به عالم ملکوت را پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: انسان با کسب شناخت عمیق نسبت به عالم آفرینش ازتاریکی ها به سمت روشنایی و نور حرکت خواهد کرد.

وی همچنین به برخی اعمال عبادی و توصیه شده در این شب‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در این ایام عباداتی نظیر غسل، اقامه نماز، قرائت زیارت عاشورا و... هم توصیه شده اما باید مراقبت کرد که این عبادات با تفکر و تامل همراه شوند و الا قرائت قران و نماز و ادعیه بدون تفکر و تغییر در احوال درونی انسان ثمری نداشته و مقبول درگاه الهی نیز نخواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از