حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

مسئولان به مطالبات دانشجویان توجه کنند

مسئولان به مطالبات دانشجویان توجه کنند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسئولان باید به مطالبات دانشجویان توجه داشته و در جهت رفع مشکلات کوشا باشند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ نمازجمعه شهرستان سمنان با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای نمازجمعه به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد.


مطالبه‌گری دانشجویان از مسئولین

 مصطفی عبدوس فعال دانشجویی در پیش از خطبه نماز جمعه این هفته به نمایندگی از دانشجویان مطالبات دانشجویی را از میز خطابه نمازجمعه عنوان کرد.

این دانشجوی مطالبه‌گر خطاب به نمازگزاران و مسئولین نسبت به انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت جاده ابریشم و عدم اقدامات لازم دراین‌رابطه انتقاد کرد و پیگیری بودجه تخصصی داده شده به این موضوع را از مسئولین خواستار شد.

 عبدوس از مسئولین خواست نسبت به خسارت وارده به کاروان‌سرای شاه‌عباس اقدام کنند چراکه خسارت فراوانی به ساخت‌وساز تغییر و نحوه استفاده به این ثروت ملی و مردمی وارد شده است که این خسارت نباید از بیت‌المال پرداخت شود.

 هشدار نسبت به بحران پیری جمعیت، نبودن برنامه‌ای ویژه برای جذب نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده، و کوتاهی شهرداری نسبت اقدامات لازم جهت رفاه دانشجویان در تردد از دیگر موارد مطرح شده مطالبات دانشجویی توسط کنشگر و فعال دانشجویی بود.


مسئولین نقشه مهندسی کشور در سال ۹۰ و ۹۱ را جدی بگیرند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه اول نمازجمعه سمنان به بررسی گناهان کبیره پرداخت و گفت: برخی افراد برای اثبات حرف‌های دروغ خود قسم‌های زیادی را یاد می‌کنند که به این افراد حلاف مهین گفته می‌شود و نباید از این افراد تبعیت کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه افزود: برخی افراد مدام در حال عیب‌جویی از مؤمنین هستند و یا باخبر چینی قصد ایجاد اختلاف در بین مردم را دارند این افراد نه‌تنها قصد اصلاح روابط بین مردم را ندارند؛ بلکه برای افساد قدم بر می‌دارند.

 امام‌جمعه سمنان با اشاره به احادیث رسول مکرم اسلام، خاطرنشان کرد: شخصی که باخبر چینی به‌قصد ایجاد اختلاف در بین دو نفر قدم بر می‌دارد خدا در قبر او آتشی می‌اندازد این آتش تا روز قیامت در قبر او خواهد بود چراکه سخن‌چینی موجب دوری از خدا و مردم خواهد شد و مردم شخص سخن‌چین را دوست نخواهد داشت.

 مطیعی با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان گفت: در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) شاهد ورود شهدای گمنام بعد از ۳۵ سال خواهیم بود که روز گذشته در شاهرود از ۵ شهید گمنام استقبال کردند و در تمام شهرهای استان از برکت و فیض حضور شهدا بهره‌مند خواهیم بود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان به یکی از نکات مهم در جایگاه شهدا اشاره کرد و افزود: همه ما باید به اهداف بالای شهدا بنگریم و حفظ اسلام، احکام، حمایت از ولایت‌فقیه در زمان حضرت امام خمینی و در زمان حال از مقام معظم رهبری، مبارزه با ظلم و ستم و حفاظت از نظام اسلامی را مدنظر قرار دهیم.

 امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: شهدا حفظ اهدافشان را از ما به‌عنوان بازماندگان خواستار هستند و ما باید در حفظ و حراست نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدا است در تمام شرایط و بحران‌ها کوشا باشیم.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ادامه راه شهدا نیازمند عزم راسخ است که یکی از این مسائل باتوجه‌به وصایای شهدا، ولایت‌فقیه را تنها نگذاریم و در انتخابات و راهپیمایی‌ها شرکت عظیم داشته باشیم.

مطیعی ضمن تبریک روز دانشجو به اساتید و دانشجویان از مسئولین جهت حضور در بین دانشجویان و دانشگاه‌ها تشکر و اظهار کرد: رفع مشکلات مطرح شده توسط دانشجویان به‌مرور برطرف خواهد شد.

 امام‌جمعه سمنان از مسئولین خواست که جهت رفع مشکلات خوابگاه‌ها، تغذیه، سرویس ایاب و ذهاب و... اقدامات لازم صورت گیرد؛ چراکه مطالبات دانشجویان در این موضوعات جنبه شخصی ندارد؛ بلکه جنبه‌ای عمومی را داراست.

 نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در رابطه‌ با نقشه مهندسی کشور در سال ۹۰ و ۹۱ تصریح کرد: دستور آن برای پیشرفت و اعتلای فرهنگی داده شده که مشتمل بر ۷ فصل و تبصره است که بسیار پرمحتوا بوده و نیازمند مطالعه فعالان فرهنگی و مسئولین است و این امر باید با ایجاد انگیزه برای فرهیختگان و مسئولین فرهنگی احساس مسئولیت ویژه‌ای را ایجاد کند و در این راستا کم‌کاری‌ها برطرف شود.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از