حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل پست استان سمنان:

شهرداری در نصب پلاک هوشمند همکاری ندارد

شهرداری در نصب پلاک هوشمند همکاری ندارد

مدیرکل پست استان سمنان گفت: شهرداری در نصب پلاک هوشمند همکاری لازم را ندارد و کارشناسان مقاومت‌های نابه‌جایی در جهت نصب پلاک‌ها دارند.

فرامرز روستایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با اشاره به اینکه پروژه «جی‌نف» از اواخر سال ۹۵ در کشور کلید خورد که وزارت کشور ۱۲ ارگان را موظف کرد این پروژه را اجرایی کنند، گفت: در این پروژه نقشه و نشانی به کدپستی لینک خواهد شد.

مدیرکل پست استان سمنان با اشاره به سرویس احراز هویت نشانی، اظهار کرد: احراز مکان یکی از زیرساخت‌های مهم سرویس احراز هویت نشانی است که اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به اداره پست اعلام شده به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موزع برای احراز اقامت مراجعه می‌کند، اظهار کرد: سرویس احراز نشانی  بر اساس درخواست و فرایندهای کاری و اجرایی شرکت‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است.

روستایی با اشاره به اینکه پلاک‌های هوشمند تلفیقی از پلاک کد پستی و پلاک شهرداری است، بیان کرد: کد QR برای هر پلاک هوشمند تعریف شده که شهروندان با تلفن همراه می‌توانند به‌راحتی نشانی را پیدا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها قرار بود که کار را تسهیل کنند، افزود: بنیاد مسکن و شهرداری‌ها موظف شدند که اطلاعات نقشه جی‌آی‌اس را در اختیار اداره پست قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شهر سمنان این پروژه با مشکل روبرو شده است، اظهار کرد: جلسات متعددی با شهرداری و شورای شهر در سمنان جهت نصب پلاک‌های هوشمند برگزار شد که مسئولان با انتقاد از گران‌بودن این پلاک‌ها تولید و نصب را به تعویق انداختند.

روستایی با بیان اینکه مشکل پلاک‌گذاری در شهر سمنان با هزینه پروانه سه ساختمان حل خواهد شد، گفت: در لایه‌های پایین شهرداری در حوزه کارشناسان مقاومت‌هایی نابه‌جایی در جهت نصب پلاک‌ها دارند که اگر ادعای آمادگی  شهر هوشمند را داریم با مقاومت کارشناسان این کار ابتر بر روی زمین‌ مانده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرهای کوچک در این پروژه ورود جدی داشته‌اند همانند شهمیرزاد که به‌صورت نمادین انجام شده است، افزود: بیش از ۲۱ هزار خانه در شهمیرزاد باید پلاک دار شوند که ۳ هزار پلاک هوشمند واحد مسکونی تولید شده و در بستر واحد کد گذاری است که باید نصب شود.

وی در خصوص اینکه در شهرستان‌های شاهرود و میامی کار پلاک هوشمند انجام نشده است، تصریح کرد: در شهرستان‌های گرمسار و دامغان نیز کار پلاک هوشمند در مرحله پیگیری و اجراست.

روستایی با بیان اینکه به‌هنگام‌سازی پلاک در روستاها از نیمه دوم خردادماه سال‌جاری شروع شده است، اظهار کرد: دهیاری‌ها در بحث پلاک‌کوبی همکاری خوبی داشته‌اند و به‌هنگام‌سازی پلاک روستاها تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری نفوس و مسکن انجام خواهد شد، گفت: داشتن پلاک‌های کد پستی هوشمند واحدهای مسکونی از الزامات سرشماری است.

روستایی با تأکید بر ضرورت پیاده‌سازی طرح پلاک هوشمند در سطح استان تا زمان باقیمانده، بیان کرد: این سرشماری به‌صورت هوشمند برگزار می‌شود و عدم نصب این پلاک‌ها باعث معضل در سرشماری خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از